کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی: جنایتی دیگر علیه کودکان

پزشکان از بە هوش آمدن هستی حسین پناهی⁩، قطع امید نمودند

بیشتر از دو ماە است کە هستی حسین پناهی⁩، دانش‌آموز ۱۶ ساله‌‌، اهل روستای قروچای از توابع دهگلان، استان کردستان، در کُما بە سر می برد. روز ۱۹ آبان، هستی حسین پناهی، در اثر ضربه‌ی باتوم به ناحیە سر آسیب دیدە و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل گردید. با توجه به سطح خیلی پائین هوشیاری و مابقی علائم حیاتی، پزشکان از به هوش آمدن هستی قطع امید و پیشنهاد ترخیص و نگه‌داری از هستی در منزل را داده‌اند.

بنابر گزارشات منتشر شده از روزی ۱۹ آبان در دهگلان، ماموران با باتوم هستی و چند دانش‌آموز دیگر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
بنابر گزارشات منتشر شده از روزی ۱۹ آبان در دهگلان، ماموران با باتوم هستی و چند دانش‌آموز دیگر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند؛ هستی حسین‌ پناهی سعی می‌کند از دست نیروهای سرکوبگر فرار کند؛ سپس متوجه می‌شود که نیروهای امنیتی سرویس مدرسه‌اش را تعقیب می‌کنند خود را از ماشین در حال حرکت، با سرعت بسیار پایین، پرت می کند.

بر اساس گزارشاتی غیرمستقیم از پروندە پزشکی هستی، پزشکان علت مرگ مغزی را ضربەی مستقیم بە سر اعلام‌ نمودەاند.

جمهوری کودک کش اسلامی طی چهار ماه گذشته با حمله به مدارس ، ضرب و شتم و‌بازداشت و ربودن دهها دانش اموزان و صدور احکام‌ اعدام برای کودکانی که علیه حجاب اجباری و قوانین ارتجاعی حاکم بر مدارس ، اوج استیصال و‌درماندگی خود را به نمایش گذاشته است.
براساس تعاریف قوانین کنوانسیون حقوق کودکان ‌و‌ یونیسف« كشورهاي‌ طرف‌ كنوانسيون‌ تمام‌ اقدامات‌ لازم‌ را جهت‌ تضمين‌ حمايت‌ از كودك‌ در مقابل‌ تمام‌ اشكال‌ تبعيض‌، مجازات‌ بر اساس‌ موقعيت‌، فعاليتها، ابراز عقيده‌ و يا عقايد والدين‌، قيم‌ قانوني‌ و يا اعضاي‌ خانواده‌ كودك‌ به‌ عمل‌ خواهند آورد.» و ملزم به تامین فضای آموزشی سالم و امنیت و‌ سلامت در همه زمینه ها برای کودکان‌میباشند .
به یمن انقلاب زن، زندگی، آزادی و تلاش‌های جهانی، جمهور آپارتاید جنسی اسلامی را از کمیسیون مقام‌زن اخراج ، و اینبار برای داشتن جهانی بهتر برای همه کودکانی که نیاز دارند بدور از هر گونه وحشت، فقر و سرکوب و‌زندان باشند و استعدادهای‌شان رشد یابد، باید جمهوری اسلامی را به عنوان حکومتی کودکش ، را از کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل و ‌سازمان یونیسف اخراج و سنگر به سنگر جمهوری اسلامی را شکست و به زباله دان تاریخ انداخت.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۱۶ ژانویه ۲۰۲۳
۲۶ دیماه ۱۴۰۱

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …