کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری: اعتراض یک پارچه وسراسری معلمان شایسته حمایت همه جانبه است

کارگران. مردم مبارز دور جدید تظاهرات اعتراضی معلمان در ابعاد سرتاسری از روز شنبه به تاریخ بیست آذر شروع‌شده است و تا به امروز ادامه دارد. دولت و مجلس در جلسه یکشنبه با رونمایی از بودجه انقباضی سال ۱۴۰۱ نشان دادند که هیچ توجهی به خواسته‌های به‌حق معلمان ازجمله رتبه‌بندی، ترمیم حقوق به ازاء تورم لجام‌گسیخته و نیز افزایش معمول حقوق سالیانه و… ندارند و در عوض بودجه برای افزایش سهم حوزه‌های علمیه، افزایش سهم مافیای صداوسیما که رسانه ایست در جهت تحریف اخبار به نفع حاکمیت و دروغ‌پراکنی در راستای انحراف اذهان جامعه و دیگر نهادها را در نظر گرفته‌اند. این بودجه پیشنهادی دولت بار دیگر ثابت کرد که حکومت مدافع باندهای مافیایی است و باوجود وضعیت دهشتناک معیشتی تمام کارگران و زحمتکشان در این جامعه، آنها تمام تلاش خود را برای فشار بیشتر بر کارگران و معلمان و زحمتکشان به نفع سرمایه‌داران و باندهای مافیایی حکومتی اشان دارند.


ما کارگران معلمان را بخش جدایی‌ناپذیر طبقه کارگر می‌دانیم و از خواست و مطالبه گری آنها پشتیانی می‌کنیم و تحقق خواست‌ها و مطالبات آنها را دست آورد طبقه کارگر می‌دانیم و همه انسان‌های آزادیخواه برابری طلب و تشکل‌های صنفی و کارگری و گروهای مدنی و مجامع بین‌المللی آزادیخواه را در جهت حمایت از اعتراض جامعه معلمان ایران فرامی‌خوانیم.


ما ضمن حمایت همه‌جانبه از اعتراض متحد وسراسری معلمان از مطالبه به‌حق آنها دفاع کرده و حمله بی‌شرمانه نیروهای سرکوبگر به این انسان‌های شریف و بی‌دفاع را محکوم می‌کنیم. ما خواهان آزادی فوری همه فعالین زندانی ازجمله رسول بداقی بازرس انجمن صنفی معلمان و تحقق فوری مطالبات معلمان هستیم
۲۲ آذر ۱۴۰۰
کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری

اینرا هم بخوانید

اخراج کارگران معترض پالایشگاه ششم پارس جنوبی را محکوم میکنیم

⚙️ شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) طبق گزارش‌های دریافتی از همکاران، کارگران …