کنگره ای که به همه شما مربوط است

کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری در روزهای ۱۲ تا ۱۴ آذر (۳ تا ۵ دسامبر) برگزار میشود. کنگره طبق سنت ما علنی است و اینبار بدلیل شیوع کرونا بصورت آنلاین برگزار میشود. این، کنگره فقط اعضای حزب نیست. کنگره فقط کمونیست ها نیست. این کنگره یک حزب اجتماعی کارگری است، حزب همه فعالین اجتماعی، حزب همه جنبش های حق طلبانه، حزب جنبش سرنگونی و حزب همه شما است که میخواهید حکومت نحس اسلامی را سرنگون کنید، که عدالت و آزادی و رفاه میخواهید. کنگره این حزب نیز کنگره شما است. کنگره حزبی که نبضش با جامعه میزند، در جنبش های اجتماعی دخیل است، با فعالین کلیه جنبش های اعتراضی در ارتباط است، آنها را تقویت میکند و همراه با پیشروی آنها تقویت میشود. کنگره حزب انعکاسی از فضای یک جامعه در حال فوران، جامعه ای رادیکال و تشنه رهایی و برابری است. در آن شرکت کنید و جنبش و خواست و انتظارات خود را در آن نمایندگی کنید.

کنگره دوازدهم حزب بیش از هر کنگره دیگر حزب به جنبش های حق طلبانه و فعالین این جنبش ها مربوط و نزدیک است چرا که هم این جنبش ها نسبت به گذشته بسیار رادیکال تر و متشکل تر شده اند و هم حزب بیش از هر زمان دیگری با این جنبش ها عجین شده است. کنگره دوازدهم حزب، کنگره بزرگداشت اعتصابات شکوهمند کارگران هفت تپه و کارگران نفت است. کنگره ای مربوط به فعالینی که علیه کار کودک و بیحقوقی کودک تلاش میکنند، نویسندگانی که برای آزادی بیان و قلم و تشکل با حکومت در جدال هر روزه اند، وکلای شرافتمندی که خیلی هایشان پرونده دارند یا در زندانند، هنرمندان و ورزشکاران و اهالی موسیقی متعهد و پیشروی که تن به ذلت نداده اند. بازنشستگانی که خیابان را ترک نمیکنند، معلمانی که با قدرت متشکل شده اند و دست به تجمعات و اعتصابات سراسری میزنند. کنگرهحزبی که خود را عمیقا در کنار جنبش دادخواهان، از مادران خاوران و مادران آبان تا خانواده های پرواز اوکراین و خانواده های جانباختگان دهه شصت میداند و مبارزات شجاعانه آنها را ارج مینهد و تقویت آنرا امر مهم خود میداند. همینطور تقویت جنبش زنان سازش ناپذیر و شجاعی که خواب از چشم رهبران حکومت ربوده اند، دانشجویانی که در خط مقدم دی ۹۸ شعار نابود باد جمهوری اسلامی را فریاد زدند و مردم بجان آمده خوزستان و سیستان و بلوچستان، و مردم کردستان با اعتصابات قدرتمند و سراسری شانکه همه اینها جنبش سرنگونی را گام به گام جلو میبرند.

این کنگره حزب کمونیست های شاد و امیدوار و مدرن و انساندوست است. کمونیست های دخالتگر در همه مسائل جامعه، کمونیست های سازمانده اعتراضات، کمونیست های قرن بیست و یکمی، کمونیست های سازش ناپذیر با حکومت و جناحهایش، با نظام فاسد سرمایه داری و متولیانش، سازش ناپذیر با هر گونه نابرابری و تبعیض، با حکومت مذهب و نفس مذهب، با استثمار و بردگی مزدی که ریشه همه دردهای جامعه است. و دقیقا به همین دلیل کنگره همه مردم معترض است،معترض به حکومت اسلام، حکومت دزدان و شیادان، تجار فاسد دین، جنایتکاران ابله، ریاکاران بی آبرو، آیت الله های میلیاردر و بیشرف.

جمهوری اسلامی احزاب مخالف را ممنوع کرد تا جامعه را از دسترسی به آنها محروم کند اما علیرغم تحمیل محدودیت های زیاد، هرگز نتوانست و نمیتواند جلو فعالیت احزاب مخالف را بگیرد. اعتصاب و تجمعات اعتراضی را هم ممنوع کرد، ماهواره را ممنوع کرد و هزار جور ممنوعیت دیگر ایجاد کرد اما مگر میتوان استثمار کرد، سرکوب کرد، مردم را به فقر کشاند و از همه چیز محروم کرد و جلو اعتراض آنهارا گرفت!جلو احزاب اپوزیسیون را نیز نمیتوان گرفت و احزاب بسته به اهداف و سیاست هایشان با جامعه رابطه دارند. تا جایی که به حزب کمونیست کارگری مربوط میشود بطرق مختلف از طریق اعضا و کادرهای حزب در داخل کشور، از طریق چهره های شناخته شده خود، از طریق دخالت در اعتراضات و جنبش های مختلف، از طریق مدیای اجتماعی، از طریق کمپین های قدرتمند و مداوم و از طریق تلویزیون ۲۴ ساعته کانال جدید که بیش از هفده سال است به تلویزیونی محبوب با بینندگان چند میلیونی تبدیل شده است، رابطه خود را با جامعه بطور تصاعدی افزایش داده و حضور هر روزه ای در فعالیت های سیاسی و میدانی در اعتراضات و اعتصابات مختلف در ایران دارد. در خارج کشور نیز حزب کمونیست کارگری فعال ترین حزب سیاسی شناخته میشود. بدلیل نزدیکی اهداف و سیاست های حزب با جنبش های حق طلبانه ای که در جامعه وجود دارد، امروز بیش از هر زمان رابطه حزب و فعالین این جنبش ها تحکیم شده و گسترش یافته است واگر امکان برگزاری کنگره حزب کمونیست کارگری در تهران بود، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از رهبران اعتصابات تا لیدرهای خیابان، از زنان معترض تا خانواده های دادخواه و غیره در کنگره شرکت میکردند، وسیعا عضو حزب میشدند و نمایندگانشان را به کنگره میفرستادند.امری که نه در آینده ای دور، اتفاق خواهد افتاد.

روی آوری به احزاب سرنگونی طلب جبهه مهمی از مقابله با جمهوری اسلامی است. مردم حق دارند حزب تشکیل دهند و یا به احزاب موجود بپیوندند، رابطه بگیرند، همکاری کنند، انتظاراتشان را بگویند، عضو شوند و خود را در عرصه سیاسی و حزبی نیز متشکل کنند. در شرایط کنونی که حزب کمونیست کارگری بطرق مختلف در دسترس مردم است و شناخته شده است و با توجه به امکانات مختلف تکنیکی، تماس نزدیک تر و شرکت در کنگره آن که بطریق آنلاین برگزار میشود و امکان شرکت همه علاقمندان از ایران و خارج ایران و یا پیام دادن به کنگره و طرح انتظارات از حزب و کنگره آن کاملا امکانپذیر است، از کلیه فعالین جنبش های پیشرو و حق طلبانه انتظار میرود حضور در کنگره و یا پیام به کنگره را جدی بگیرند و از همین الان پیام های خودشان را برای کنگره ارسال کنند. از همین الان در مورد کنگره حرف بزنند، تبلیغ کنند و حزب را بیشتر به دیگران بشناسانند.

از همه فعالین جنبش های اعتراضی، از مادران و خانواده های دادخواه تا خانواده های زندانیان سیسی، از فعالین علیه اعدام و مدافعین حقوق کودک، از فعالین حقوق زن تا دانشجویان و جوانان بی مذهب و معترض، از فعالین کارگری و فعالین اعتصابات، از سازماندهندگان تجمعات معلمان و بازنشستگان، از رنگین کمانی ها، از هر نویسنده و وکیل و ورزشکار مترقی و آزاده، از آتئیست ها و از همه مردم خواهان سرنگونی دعوت میکنم در کنگره حزب شرکت کنند. به کنگره پیام بدهند، در مورد کنگره در محافل و جمع هایشان صحبت کنند، توجه نزدیکانشان را به حزب و کنگره اش جلب کنند، به حزب پیام بدهند و توقعاتشان را از کنگره آن مطرح کنند، دوستان خود را نیز به شرکت در کنگره و پیام به کنگره تشویق کنند. کنگره حزب یک رویداد سیاسی در فضای متحول جامعه است. در فضایی که جامعه هر روز رادیکال تر و چپ تر میشود و بطرف سرنگونی و خیزش های عمیق توده ای میرود، این رویداد را هرچه قدرتمندتر کنید و از اینطریق نیز جبهه وسیعی علیه حکومت ایجاد کنید و ممنوعیت ها را در هم شکنید.

۲۱ اکتبر ۲۰۲۱

انترناسیونال 943

اینرا هم بخوانید

باز هم رضا پهلوی فیل هوا کرد! اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …