کوربین: در صورت خواست اعضای حزب کارگر از همه‌پرسی دوباره برگزیت حمایت می‌کنم

بی بی سی:جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا، گفته است که اگر اعضای این حزب خواهان برگزاری دوباره همه‌پرسی درباره رابطه بریتانیا با اتحادیه اروپا باشند، او از چنین رای‌گیری دوباره‌ای حمایت خواهد کرد.

آقای کوربین در آستانه نشست سالانه حزب کارگر در لیورپول گفت ترجیح او حل مساله از طریق انتخابات و روی کار آمدن دولت جدید است، نه همه‌پرسی، با این حال اگر نتیجه نشست سالانه حزب کارگر حمایت از همه‌پرسی دوباره باشد، به آن پایبند خواهد بود.

او گفت اگر توافق احتمالی برگزیت در پارلمان رای نیاورد، حزب کارگر رای عدم اعتماد نخست وزیر را در دستور کار قرار می‌دهد و ممکن است انتخابات زودرس پیش رو باشد.

دومینیک راب، وزیر برگزیت، احتمال برگزاری انتخابات پیش از موعد در پاییز سال جاری را رد کرده است.

رهبر حزب اصلی مخالف در بریتانیا در حالی فرض حمایت از همه‌پرسی دوم را مطرح کرده است که تنها شش ماه به موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) مانده، اما مذاکرات دولت محافظه‌کار ترزا می با اتحادیه اروپا به بن‌بست رسیده است.

اگر بریتانیا نتواند در چند ماه آینده به توافقی در زمینه روابط آتی خود با اتحادیه برسد، این احتمال وجود دارد که بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. ناظران بسیاری درباره تاثیر منفی چنین گزینه‌ای بر اقتصاد بریتانیا هشدار داده‌اند.

عده‌ای از فعالان سیاسی خواهان برگزاری همه‌پرسی دوباره‌ای درباره ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

با تداوم بن‌بست در مذاکرات و از آنجا که اکثریت هواداران حزب کارگر در همه‌پرسی به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، درخواست‌ها از آقای کوربین برای پشتیبانی از همه‌پرسی دوباره تشدید شده است.

لن مک‌کلاسکی، دبیرکل اتحادیه یونایت، یکی از نهادهای کارگری اصلی مرتبط با حزب کارگر، گفته است که در همه‌پرسی دوم احتمالی نباید گزینه ماندن در اتحادیه اروپا مطرح باشد.

او گفت: “مردم یک بار درباره اینکه در اتحادیه اروپا بمانیم یا نه رای دادند و تصمیم گرفتند. این تصمیم خلاف میل اتحادیه ما بود. اما تصمیمی بود که مردم گرفتند و وارد کارزاری شدن علیه آن اشتباه است.”

جان مک‌دانل، وزیر دارایی سایه و یکی از متحدان اصلی جرمی کوربین در جناح چپ حزب کارگر، گفته است که همه‌پرسی برای ماندن در اتحادیه خطر تقویت راست افراطی را به همراه دارد.

اینرا هم بخوانید

خزعبلات عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم:”با زنان زیبایی که اهل فرزندآوری نیستند ازدواج نکنید”!

رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی گفته است:”با زنان زیبایی که اهل …