گزارشی از سخنرانی مینا احدی در کنفرانس آنتی فاشیست ها در حمایت از جنبش کارگری در ایران

پنج شنبه ١٣ دسامبر مینا احدی سخنران کنفرانسی بود در شهر آخن در معرفی جنبش کارگری ایران و مبارزات هفت تپه و فولاد و برای جلب همبستگی مردم آلمان با مبارزات مردم ایران برای سرنگونی حکومت اسلامی ایران

سخنرانی مینا احدی در شهر آخن به دعوت آنتی فاشیستهای شهر، مروری بود بر چگونگی روی کار آمدن حکومت اسلامی و جوانه زدن مبارزاتی که امروز همچون تنی واحد علیه حکومت مبارزه میکنند. جنبش کارگری، دانشجویی، جنبش زنان و جنبش علیه اعدام و سنگسار و در دفاع از حقوق انسانی، جنبش ضد مذهبی و ضد اسلام . احدی گفت، اگر میخواهید حزب کمونیست کارگری ایران را بشناسید باید به این مبارزات دقت کنید.ما کمونیسمی از نوع دیگر هستیم. کمونیزمی که با حزب چپ در آلمان متفاوت است و نوع دیگری مسائل را می بیند. کمونیسمی که برای تغییر در همین امروز فعالیت میکند و تا کنون توانسته است در زندگی همین نسل تغییراتی ایجاد کند. کمونیسمی که یاد داد چگونه میتوان در کشور اختناق زده ای چون ایران رهبران کارگری داشت که با اتکا به نوعی از سبک کار بتوانند بمانند و مبارزه کنند و در نقش لیدر مبارزات محبوبیت و احترام جلب کنند، چپی که همان روز اول گفت این حکومت دون شان بشر است و اصلاح بردار نیست و حجاب مهم است و زن ستیزی این حکومت را باید نشانه گرفت و علیه آن بود و اینکه کل این حکومت فقط شایسته سرنگون کردن هست. از همان روز اول. و اکنون همان رهبرانی که اعتصاب سی روزه سازمان میدهند و شعار نه به استثمار و نه به چپاول سر میدهند، همان کسانی که در بدترین شرایط شبکه ایجاد کرده و قدم به قدم مبارزات را پیش میبرند، همان زنانی که در همه شهرها و دانشگاهها و مراکز کار و فعالیت اجتماعی فریاد آزادی و برابری سر میدهند، همین مردم میتوانند و باید آینده را بسازند. آلترناتیو حکومت اسلامی در ایران ساخته شده است.

بررسی اتفاقات هفت تپه و فولاد و جلب سمپاتی و همبستگی مردم آلمان به این مبارزات بخش دیگر سخنرانی بود و اینکه دولت آلمان و اتحادیه اروپا را باید تحت فشار گذاشت از حمایت و همراهی با حکومت اسلامی ایران دست بردارند.

در پایان تعدادی از حاضرین پیام همبستگی برای کارگران قهرمان فولاد و هفت تپه فرستادند و با تعدادی از حاضرین عکسی در حمایت از کارگران گرفتیم.

انترناسیونال 794

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …