یک کاسه شدن میدان و دیپلماسی!

به اعتقاد من علت افشاگریهای ظریف انتخابات نیست، مذاکرات وین است. ظریف بعد از مذاکرات وین متوجه شد که کنار گذاشته شده است. نه فقط از جانب خامنه ایی، بل حتی توسط امریکا هم کنار گذاشته شده، طرف مذاکره آمریکا این بار شخص علی خامنه ایی بود. ظریف متوجه شد که هم میدان و هم دیپلماسی یک کاسه شده و الان هر دو دست خود خامنه ایی است. تفاوت مذاکرات وین با تمام مذاکرات تاکنونی جمهوری اسلامی این بود که خامنه ایی راسن مذاکرات را مهندسی کرد و به نتیجه هم رساند. به آمریکا حداکثر خواست های خودش را تحمیل کرد. حتی مجبورشان کرد به سمت لغو تحریم های حقوق بشری هم پیش بروند. تازه از اینهم فراتر رفت. انتخاب ایران به عنوان ریاست کمیسیون زنان سازمان ملل به گفته خود اقای هیلل نوئر یک دیل سیاسی بود که در پستو انجام شده است. دیل که میگویند کلاهی است که سر امریکا و دول غربی گذاشتند. هدف خامنه ایی نه لغو تحریم ها بود، نه پروژه اتمی. تامین امنیت نظام بود. هدف بدست اوردن ضمانت های عملی و حقیقی برای ماندن جمهوری اسلامی و رفع خطر پروژه براندازی حکومت بواسطه دول غربی بود. غرب چی گیرش آمد در درجه دوم اهمیت است.
جواد ظریف حتی اگر افشاگری هم نمیکرد، دست به سر میشد. چون عاطل و باطل بودن خودش را در وین دریافت. ظریف میخواهد به امریکایی ها بگوید طرف حساب شما به هیچی پایبند نیست. نوکر پوتین است. افشاگری که دو دلار هم نمی ارزد، چون آمریکا تمام این حقایق را میداند ولی ترجیحش این است به جای ظریف و روحانی با خامنه ایی مستقیمن طرف شود چون میداند آبدارچی نام دیگر دیپلماسی در ایران است. گاگول از خودش نمی پرسد که خب اینهایی که از پشت سر مسیو وزیر امور خارجه با امریکا زیر میزی رابطه داشته و در باره ترقه در کردن در عین الاسد دولت امریکا را خبردار کردند یعنی اینکه کار دیپلماتیک را هم از چنگش در اورده اند. حالا در ایران میدان داریم و دیپلماسی، امریکا چی؟ پس آمریکائیها هم طرف حساب واقعی شان همان میدانی ها هستند، نه اصلاح طلب های ورشکسته! بیچاره تازه فهمیده که این وسط ملیجکی بوده که نه فقط یک طرف، بل دو طرف جدی اش نمی گرفتند. مذاکرات وین، رابطه پنهان امریکا با مردان میدان جمهوری اسلامی را رسمی کرد. من مطمئنم اگر سلیمانی زنده بود، خامنه ایی هم به این رسمیت می بخشید، به ظریف میگفت بشین تهران کمی تلویزیون نگاه کن. دیپلمات ارشد ما در این مذاکرات سلیمانی است!
مذاکرات و توافقات با خامنه ایی صورت گرفته، روحانی خواهد رفت. سر اصلاح طلبان بی کلاه خواهد ماند. انقدر بی عرضه و مزور و کثافتند که حتی وقتی میدانند که سیفون را رویشان کشیده اند، حاضر نیستند دو تا افشاگری درست حسابی کنند. نق و نوق میکنند. ادای بچه مظلوم ها را در می اورند. با آقا آقا گفتن مرزهای چاپلوسی را جابجا کرد.
به نظر من اگر حائل اصلاح طلبی بلکل گورش را گم کند هم مردم تکلیفشان را با این نظام بهتر از قبل میدانند و هم دولتهای غربی تازه می فهمند چی به چی هست!

اینرا هم بخوانید

فال حافظ و رشد بلاهت و خرافات به جای خرد!

در همین چند روز اخیر در صفحات افراد زیادی مشاهده کردیم که نه به شوخی، …