زخمی شدن۱۱ سربازآمریکایی در حمله موشکی اخیر ایران

ارتش آمریکا می گوید که در پی حمله موشکی روز ۸ ژانویه ایران به دو پایگاه محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ۱۱ خدمه نظامی این کشور به خاطر ضربه ملایم مغزی تحت درمان قرار گرفته اند.

ارتش آمریکا قبلا گفته بود کسی در این حمله که به تلافی کشتن هدفمند قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در حمله پهپاد آمریکایی در بغداد انجام شد مجروح نشده است.

کاپیتان بیل اربن سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای گفت: “درحالی که هیچ یک از اعضای ارتش آمریکا در حمله ۸ ژانویه ایران به پایگاه هوایی الاسد کشته نشد، چندین نفر از آنها به خاطر علائم حاکی از ضربه ملایم مغزی در اثر انفجار تحت معالجه قرار گرفتند و ارزیابی وضعیت آنها ادامه دارد.”

او گفت که کلیه خدمه این پایگاه، که در مجاورت محل انفجار بودند، براساس رویه های معمول برای بررسی جراحات احتمالی مغزی تحت معاینه قرار می گیرند تا در صورت لزوم به مراکز مجهزتر منتقل شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: “در روزهای بعد از این حمله، برای رعایت حداکثر احتیاط، بعضی از اعضای ارتش از پایگاه الاسد در عراق به مرکز پزشکی لاندستول در آلمان و سایرین به کمپ عریفجان در کویت منتقل شدند تا تحت بررسی های بیشتر قرار گیرند.”

او گفت انتظار می رود که وقتی حال این نظامیان پس از معاینات مناسب تشخیص داده شد به عراق باز گردند. او گفت هشت خدمه به لاندستول و سه نفر به عریفجان منتقل شدند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان به تجمعات سراسری در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

‍ فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران! نظام آموزش …