۱۵ فروردین: اولین تجمع سراسری بازنشستگان در سال جدید برگزار شد

شمار زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ۱۵ فروردین در تهران، کرج، اراک، تبریز،  شوش دانیال، مشهد، خرم آباد، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، قزوین، سنندج، شیراز، اردبیل، اهواز، نیشابور، ایلام، ساری و هفت تپه دست به تجمع زدند و با صدای رسا شعار دادند و اعتراض کردند. تجمعات از ساعت ده و نیم صبح شروع شد. بازنشستگان تامین اجتماعی مدتهاست که به وضع اسفناک معیشتی و برای پیگیری مطالباتشان در سرما و گرما تجمع میکنند و شعار میدهند و فریاد میزنند و جواب روشنی نگرفته اند.

شعارهای اعتراضی  تجمعات بازنشستگان در این روز عبارت بودند از: “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “ما دیگه رای نمیدیم، از بس دروغ شنیدیم”، “فریاد فریاد ، از این همه بیداد”، “مرگ بر دروغگو”، ”  تنها راه رهایی  از سفره های خالی، فریاد در خیابان”، “نه مجلس،نه دولت،نیستن به فکر ملت!”، “حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی”، “درمان رایگان حق مسلم ماست”

گفتنی است که یک روز قبل از تجمع این روز یعنی درساعت هفت بعد از ظهر روز چهاردهم فروردین اسماعیل گرامی یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی توسط ۵ مرد و یک زن در منزل شخصی بازداشت و به شعبه ی ۲ بازپرسی اوین منتقل گردید. در هنگام انتقال خانم روحزاد درخواست همراهی با همسرش اسماعیل گرامی را داشت که مامورین جلوگیری کردند. بازداشت کنندگان که حکم جلب او را همراه با بازرسی منزل دردست داشتند، لوازم شخصی اسماعیل گرامی از جمله ۵ دستگاه موبایل اعضای خانواده را باخود بردند. ماموران امنیتی حکومت خواستار لغو بیانیه تجمع روز ۱۵ فروردین در جلوی تامین اجتماعی شدند.

برگزاری قدرتمند و سراسری تجمع امروز ۱۵ فروردین در تهران و شهرستانها پاسخ محکم بازنشستگان به سرکوبگران حکومت است.

اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به فقر و گرانی و افزایش سرسام آور قیمت ها،  به تبعیض و نابرابری و اختلاس ها و دزدیها و به سرکوبگری های حکومت است.  خواستهای اعلام شده آنها در قطعنامه ها و بیانیه ها و در سخنرانی های پرشورشان عبارتند از: همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، تامین سیستم و بیمه درمانی کارآمد و رایگان،  نظارت و کنترل بر عملکرد صندوق ها توسط نمایندگان مستقل و منتخب، انحلال کانون های بازنشستگی دست ساز حکومتی و ایجاد تشکلات نوین و مستقل بازنشستگان، حق تشکل، اعتصاب و تجمع و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته از صندوق بازنشستگی.

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از خواستها و مبارزات بازنشستگان تامین اجتماعی بر آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته تامین اجتماعی تاکید دارد و همه کارگران و بازنشستگان و مردم را به اعتراض به دست درازی به بازنشستگان فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۴ آپریل ٢٠

فیلمهایی از این اعتراضات

http://rowzane.com/news/article=216375

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …