۱۸ دی: سالروز فجیع ترین جنایت قرن بیست و یک

مندرج در انترناسیونال ۹۵۳

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

آن روز لعنتی دارد نزدیک میشود. ۸ ژانویه (۱۸ دی). همه میدانیم که دو سال پیش در هشت ژانویه سال ۲۰۲۰ در چنین روزی چه گذشت. ۱۷۶ مرد و زن و کودک در حالیکه با خیال راحت  در هواپیمای اوکراینی نشسته بودند و راهی ملاقات با عزیزان خود بودند از آسمان به پایین پرتاب شدند و لت و پار گردیدند. ای کاش میشد زمان را به عقب بازگرداند. ای کاش آن هواپیما از زمین بلند نمیشد. ای کاش پایگاه لعنتی موشکی در نزدیکی فرودگاه مستقر نبود. ای کاش یک مشت آدم کش خبیث و ضد انسان بر این گوشه از دنیا مسلط نبودند. ای کاش.. من هم مثل خیلی های دیگر بارها و بارها لحظه اصابت اولین موشک به هواپیمای اوکراینی را پیش خودم مجسم کرده ام. هنوز هواپیما در آسمان است. خودم را جای مسافران و سرنشینان هواپیما میگذارم. چه حالی پیدا کردند؟ ۲۴ ثانیه بین شلیک اول و شلیک دوم فاصله است. ۲۴ ثانیه ای که به اندازه یک عمر طول میکشد. وحشت مرگ بر همه مسلط میشود. مادران و پدران و تک تک مسافران خود را اسیر در دایره مرگ می بینند و این طرف و آن طرف میدوند و بچه های وحشت زده را بغل میکنند و به هم با ترس نگاه میکنند و فریاد و آه و ناله سر میدهند …و کاری از دستشان بر نمی آید. یک جهنم واقعی. و بعد موشک دوم به فاصله ۲۴ ثانیه اصابت میکند و یک لحظه همه چیز تمام میشود.

در روی زمین کفتارها جشن میگیرند. فرمانده سپاه شیطانی و سران حکومت موفقیت خود در سرنگونی هواپیمای مسافربری را به هم تبریک میگویند. نقشه کثیف شان از قبل این است که آنرا به گردن آمریکا بیندازند و نوحه خوانی و اوباش چرخانی و ننمه من غریبم در بیاورند و دستجات اوباش کفن پوش را به خیابانها بیاورند و فضای جامعه و ذهنیت دنیا را به نفع خود تغییر دهند. احمق های  کله پوک و مرتجع آدمکش و بیرحم! فکر میکنند به همین سادگی است که بشود شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در روز روشن را در این دوره ماست مالی کرد. آنها خیلی زود متوجه اشتباه محاسبه خود میشوند و بعد از چند ساعت شور و مشورت اعلام میکنند که هواپیمای اوکراینی در اثر نقص فنی سقوط کرده است.

اما خیلی زود کارشناسان کانادا، بریتانیا، آمریکا و استرالیا اعلام میکنند این هواپیما بر اثر برخورد موشک زمین به هوا سقوط کرده‌است. سخنگوی جمهوری اسلامی بی‌درنگ با انتشار بیانیه‌ای هرگونه برخورد موشک را تکذیب کرد و آن را «عملیات روانی دولت آمریکا» عنوان کرد. در رسانه‌های رسمی و خبری در ایران نیز، “کارشناسان” و تحلیلگران حکومتی و عده‌ای تحت عنوان “متخصصان هوافضا”، احتمال شلیک موشک به هواپیما را “یک شایعه، دروغ، شیادی آمریکا، جنگ روانی و سناریو سازی دروغین غرب توسط دشمنان، معاندین و ضدانقلاب برای دشمنی، به حاشیه بردن حمله به پادگان عین الاسد یا تلاش شرکت بوئینگ برای جلوگیری از سقوط سهام و سرپوشی بر روی مشکلات فنی هواپیمای خود معرفی کردند و احتمال شلیک پدافند و همچنین سقوط هواپیما با این شلیک را از “لحاظ علمی”! رد کردند.

سه روز روی این پروپاگاند کثیف و فرافکنی سفیهانه میمانند و در برابر فشارها شانه بالا می اندازند و به دیگران فحاشی میکنند که علیه “حکومت نجیب اسلامی” جنگ روانی راه انداخته اند!

بقیه داستان را همه دنیا میدانند. فورا محل سقوط هواپیما را با بولدوزر پاک میکنند. جعبه سیاه هواپیما را تحویل نمی دهند و تلاش میکنند آنرا از کار بیندازند و ..بالاخره همه این تلاشها به جایی نمیرسد. و سخنگوی حکومت اسلامی بعد از سه روز اعتراف میکند که سقوط هواپیما با شلیک موشک سپاه پاسداران صورت گرفته است. اما ..اما این رویداد “به دلیل خطای انسانی” صورت گرفته است. چندین روز هم روی خطای انسانی واقعا گند کاشتند. گفتند هواپیما را با جت جنگی اشتباه گرفته بودیم! بعدا گفتند با موشک کروز آنرا اشتباه گرفتیم. بعدتر گفتند هواپیما مسیرش را به نحو خطرناکی عوض کرده بود و به پایگاه موشکی نزدیک شده بود و خلاصه هر خزعبل و گند و کثافتی از دهانشان بیرون زد تا این جنایت عظیم را لاپوشانی کنند و ..نتوانستند. بعدا می دانیم که شش ماه روی جعبه سیاه هواپیما کار کردند که اطلاعات آنرا نابود کنند و ظاهرا نتوانستند و ناچار شدند آنرا تحویل فرانسه بدهند.

اعتراضات دی ۹۸

در دومین سالروز به قتل رسیدن ۱۷۶ مسافران و سرنشینان هواپیمای مسافربری اوکراینی، با قاطعیت اعلام میکنیم که از محاکمه عاملین و مسئولین این جنایت مطلقا کوتاه نخواهیم آمد. ما مردم همراه با خانواده ها و بازماندگان داغدیده فربانیان هواپیمای اوکراینی، تردیدی نداریم که میتوانیم جانیان را به پای میز محاکمه بکشانیم. تا کنون نیز فشارها بر گرده حکومت بسیار سنگین بوده است و این را ادامه خواهیم داد. چنین جنایتی نمیتواند و نباید بدون مجازات عاملین و آمرینش به آرشیو تاریخ سپرده شود. همه شواهد نشان میدهد که شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اساس یک تصمیم از قبل گرفته شده انجام شده است. همه شواهد حاکی از اینست که این جنایت فجیع و باورنکردنی با نقشه ای از پیش طراحی شده انجام شده است. دادگاه عالی انتاریوی کانادا بعد از بررسی شواهد و فاکتهای بسیاری روز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد که شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی عمدی بوده و سران سپاه و شخص خامنه ای را مسئول این جنایت دانست و محکوم کرد. کارشناسان زیادی در سطح دنیا این را تایید و تاکید کرده اند. خانواده ها و بازماندگان قربانیان و همه ما مردم اجازه نخواهیم داد که حکومت اسلامی از زیر بار این جنایت در برود. در همان دی ماه سال ۹۸ وقتی که بعد از سه روز دروغ پراکنی حکومت اعتراف کرد که هواپیما با شلیک موشک سقوط کرده هزاران نفر از مردم خشمگین در شهرهای تهران، رشت، اصفهان، شیراز، ساری، همدان، کرمان، بابل و ارومیه با خشم به خیابان ها آمدند و فریاد مرگ بر سپاه و مرگ بر خامنه ای سر دادند. اعتراضات دی ماه ۹۸ بازتاب خشم عظیم همه مردم کشور علیه جانیان اسلامی بود. جمهوری اسلامی شمار بسیاری از معترضین را دستگیر کرد و دهها تن همچنان در زندانند. اما این دستگیریها و همچنین تهدیدات مکرر بازماندگان قربانیان این جنایت، کمکی به حکومت نکرده و نخواهد کرد.

جالب است که در ماههای اخیر حکومت اسلامی ناچار شد حتی یک دادگاه نمایشی در رابطه با سرنگونی هواپیمای مسافربری  پرواز ۷۵۲ تشکیل دهد و ده دوازده نفری از افسران و درجه داران را در جایگاه اتهام نشاند. اما این دادگاه کذایی و پوشالی نیز بیش از آن که کمکی به حکومت بکند نشان دهنده اینست که فشار بر گرده حکومت دارد بشدت سنگینی میکند و حکومت کثیف اسلامی مانده است که چگونه گریبان خود را از زیر این فشارها خلاص نماید.  ویدئوها نشان میدهد که در برابر این دادگاه فرمایشی و مسخره شماری از خانواده ها با عکسهای عزیزانشان جمع شده اند و شعار میدهند “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “مرگ بر جنایتکاران”، “مرگ بر سپاه پاسداران”، “حقیقت عدالت”، “مرگ بر حاجی‌زاده”، “مرگ بر سلامی”، “مرگ بر باقری”، “مرگ بر خامنه‌ای”. این پاسخ همه ما مردم خشمگین به جانیان حاکم است.

ما اعلام میکنیم که خلاصی ای برای قاتلین عزیزان مردم در کار نخواهد بود. شما عزیزان مردم را بیرحمانه و با خونسردی و بدون هیچ بهانه و دلیلی از آنها گرفته اید و باید در برابر دنیا پاسخگو باشید و تا زمانی که عاملین واقعی و اصلی را تحویل دادگاههای بین المللی نداده اید جنگ و جدال و مبارزه ما ادامه خواهد یافت و گسترده تر خواهد شد. تردیدی در این نداشته باشید. قربانیان پرواز ۷۵۲ عزیزان همه مردمند و قاتلین باید در برابر مردم جوابگو باشند.

۳۰ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …