۲۱۵ میلیون دلار وام شبکه فاضلاب اهواز کجا هزینه شد

فرید موسوی، نماینده مجلس درحساب توییتری خود از وامی ۲۱۳ میلیونی از بانک جهانی نوشته است که قرار بوده برای سر و سامان دادن به شبکه فاضلاب اهواز و شیراز هزینه  شود ولی معلوم نیست کجا هزینه شده است. 

خبرگزاری ایرناپلاس نیز به نقل از دوریش‌علی کریمی، مدیرعامل پیشین آبفای اهواز نوشته است که ۱۵ سال پیش بانک جهانی ۱۴۹ میلیون دلار برای اصلاح و تکمیل آب و فاضلاب شهرهای اهواز، شیراز و دو شهر دیگر به ایران داده که «حالا از سرنوشت آن وام خبری جز صحبت‌های متعارض در دسترس نیست.»

به گفته دوریش‌علی کریمی پس از این ۱۵ سال تصفیه‌خانه‌های خوزستان به سرانجام نرسیده‌اند. او پرسید سرنوشت این پول چه شده و چگونه خرج شده است؟ 

در سیلی که اخیرا در اهواز آمد فاضلاب شهر در خیابان‌ها جاری شد و وارد خانه‌های مردم شد.  این درحالی است که به نوشته ایرناپلاس قرار بوده از سال ۱۳۸۳ با وام بانک جهانی، مشکل فاضلاب حل شود. او اضافه کرده که است که از ۱۴۹ میلیون دلار این وام، ۱۰۹ میلیون دلار آن‌ در دولت نهم و دهم دریافت شد، اما هیچ‌گاه مشخص نشد این پول دقیقاً به چه مصرفی رسیده است.

مدیرعامل پیشین آبفای اهواز گفته است که ۱۵۰ میلیون دلار وام مشروط توسط بانک جهانی اختصاص داده شد، دولت مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای پروژه فاضلاب اهواز تعیین کرد و «این پول با نرخ دلار ۱۰۰۰ تومانی سال ۱۳۸۳ میزان ۲۵۰ میلیارد تومان بود. این عدد می‌توانست شهر اهواز را از لحاظ وضعیت آب و فاضلاب زیرورو کند».

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …