۴۰۰ پل با قدمت کمتر از ۵۰ سال در سیل اخیر نابود شد

محمد درویش از فعالان محیط زیست با اشاره به ضعف سازه‌های طراحی شده در مناطق سیل زده، افزود: در سیل اخیر ۴۰۰ پل با قدمت کمتر از ۵۰ سال نابود شد در حالی که پل ساسانی بر رودخانه با قدمت نزدیک دو هزار سال همچنان پابرجاست که نشان‌دهنده سو ء مدیریت و طراحی ضعیف نظام مهندسی مدرن ماست.

پس از باران نوروز ۱۳۹۸، بخشی از رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور مانند تالاب گاوخونی، تالاب بختگان، هورالعظیم و غیره پر آب شده است اما به دلیل ضعف در مدیریت سرزمین، باران‌هایی که می‌توانست شادی‌آور باشد سبب سیل‌های مهیب و کشته شدن بیش از ۸۰ نفر از هموطنان شد.

به گفته وی، در سیل اخیر ۳۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور به ویژه در زمینه کشاورزی و دامداری خسارت وارد شد که با احتساب ارزش خاک از دست رفته، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به خسارت اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: یک دوازدهم کل فرسایش خاک جهان در ایران اتفاق می‌افتد در حالی که یک درصد خاک جهان در ایران قرار دارد و با توجه به این که در ایران، ۸۰۰ سال طول می‌کشد تا یک سانتی متر خاک تشکیل شود، بنابراین باید در زمینه جلوگیری از فرسایش خاک، راهکارهایی تدوین و اجرا شود.ایسنا

 

 

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …