۹ مرداد: تجمعات بازنشستگان مخابرات در ادامه دوشنبه های اعتراض

امروز نهم مرداد ماه بازنشستگان مخابرات در ادامه دوشنبه های اعتراض علیه فقر و گرانی و برای پیگیری مطالباتشان در چندین شهر در مقابل ساختمان اداره مخابرات تجمع کردند . این تجمعات در کرمانشاه، شهر کرد، شیراز، اهواز، اصفهان، مشهد، شیراز، اردبیل، و رشت برگزار شد.

در کرمانشاه و اهواز بازنشستگان در ادامه تجمعات خود راهپیمایی کرده و شعارهای اعتراضی خود را فریاد زدند.

بازنشستگان مخابرات علاوه بر اعتراض به سطح نازل حقوقها به اجرا نشدن آیین نامه ی استخدامی و رفاهی سال ۸۹ و بالاکشیده شدن حق و حقوق خود توسط سهامداران عمده مخابرات و نهاد موسوم به ستاد اجرایی فرمان امام و عدم پاسخگویی به مطالباتشان اعتراض دارند . بعلاوه ورشکستگی صندوق های بازنشستگی و به سرقت رفتن پولهای آن، مصوبه مزدی ضد کارگری شورایعالی کار و برنامه توسعه هفتم موضوع مشترک اعتراض آنها با دیگر بازنشستگان و بخش وسیعی از مردم در سطح جامعه است. از همین رو یک موضوع مورد تاکید آنها تجمع مشترک همه بخش های بازنشستگان است که خود را در شعار «کشوری، لشکری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد» بازتاب میدهد.

در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “سهامدار عمده حق ماها را خورده”، “گرانی تورم بلای جان ما شد”، “اتحاد، اتحاد، علیه فقر و فساد”، “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن”، “تا حق خود نگیریم هر روز همین بساط است”، و “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون”.

اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان و پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و سرکوبگری های حکومت از تاکیدات مشترک همه بازنشستگان است. از خواستها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.یادآوری کنیم که در رابطه با همین مطالبات روز گذشته یکشنبه بازنشستگان تامین اجتماعی در ۸ شهر دزفول، شوشتر، اهواز، شوش، رشت و کرمانشاه تجمع داشتند و بازنشستگان فولاد در اصفهان و تهران تجمع اعتراضی برپا کردند. حزب کمونیست کارگری بر تجمعات مشترک و متحدانه بخش های مختلف بازنشستگان تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …