آمریکا و اروپا منتظر پیشنهاد ایران هستند

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از دیپلمات آمریکایی درباره نشست بلینکن با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی نوشت:آمریکا و اروپا منتظر پیشنهاد ایران هستند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل سفر کرده است، سه شنبه در نشستی با همتایان آلمانی، فرانسوی و بریتانیایی خود درباره ایران گفت و گو کرد. به گفته یک دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشد، بلینکن و همتایانش در این نشست تاکید کردند که منتظر دریافت پیشنهاد طرف ایرانی هستند. بر این اساس، هرگاه این پیشنهاد مطرح شود، آمریکا و کشورهای اروپایی درباره پاسخ به آن هماهنگی خواهند کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از بی بی سی، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت آقای بلینکن در این دیدار بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای شرکت در مذاکرات با ایران به میزبانی اتحادیه اروپا تاکید کرد.

به گفته این دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشد، بلینکن و همتایانش در این نشست تاکید کردند که منتظر دریافت پیشنهاد طرف ایرانی هستند.بر این اساس، هرگاه این پیشنهاد مطرح شود، آمریکا و کشورهای اروپایی درباره پاسخ به آن هماهنگی خواهند کرد.ایران پیش از این با پیشنهاد ماه گذشته اتحادیه اروپا درباره میزبانی دیدار غیررسمی با حضور ایران و آمریکا مخالفت کرده بود و شرط مذاکره با دولت جدید آمریکا را لغو تحریم ها دانسته بود.

اینرا هم بخوانید

لیست ١٠٠ وارد کننده که بیشترین ارز‌ دولتی را دریافت کرده اند. یک میلیارد دلار برای “مدیران خودرو”!

طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، مجموع واردات کشور در سال ۱۴۰۲ برابر …