اخبار روز جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ در باره گسترش کرونا در ایران

با مطالعه اخبار زیر متوجه وضعیت نگران کننده کرونا و به خطر افتادن جان و سلامتی مردم در ایران می شوید. مسئول مستقیما این وضع جمهوری اسلامی است که وضعیت را عادی اعلام کرد و کسب و کار و فعالیتهای تولید را دوباره راه اندازی کرد و مساجد را باز نمود ونماز جماعت و دیدار از مراکز مذهبی را آزاد کرد. حتی اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی قصوری کرده باشند باز تقصیر حکوکت است چرا که این حکومت بود که به جامعه القا کرد که اوضاع عادی است . چرا که حکومتیان در کرویدورهای اجلاس دولتی گفتند بهتر است ۳ میلیون از کرونا بمیرند تا اینکه ۳۰ میلیون علیه آنها به خاطر گرسنگی دست به شورش بزنند. ستاد مردمی مبارزه با کرونا به همه مردم ایران هشدار میدهد و باید این اوضاع قرمز را که میتواند بانی و باعث مرگ هزاران نفر بشود به گوش دنیا رساند. ما باید به یاری مردم ایران بشتابیم. بهر طریق ممکن کمک کنید تا جلوی یک فاجعه بزرگ انسانی در ایران گرفته شود.

کرونا در ایران: سرعت انتقال ویروس بالا رفته

در حالیکه روز گذشته ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا به بالاترین حد خود طی دو ماه گذشته رسیده بود، وزارت بهداشت احکومت، روز جمعه ١٦ خرداد، اعلام کرد که در شبانه روز گذشته، ٢٨٨٦ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و به غیر از خوزستان که همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، استان های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر، آذربایجان شرقی و غربی ،در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند؛ در استان های خراسان جنوبی، فارس و سیستان و بلوچستان نیز ویروس کرونا با شتاب می تازد.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: «این افزایش آمار که با آن در استان مواجه هستیم، جای نگرانی دارد البته در کل کشور هم امروز این اتفاق افتاده و روند افزایشی موارد مثبت یک رکورد جدید را ثبت کرده است.»

کرونا در استان فارس با شتاب می تازد

در روزهای اخیر، آمار ابتلای روزانه به کرونا در استان فارس مجدداً صعودی و سه رقمی شده است؛ به طوریکه این بیماری در برخی از مناطق شمال و جنوب استان فارس، از نفس نمی افتد و همچنان با شتاب می تازد.

شهرستان گراش روی خط قرمز کرونا

دکتر محمد هادی مطلبی متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان شهر گراش، نسبت به اوج گیری ویروس کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت: «آمار کرونا دقیقاً مشابه زمان اوج شیوع این بیماری در ایام نوروز است و با مقایسه تعداد بستری ها، شیوع مجدد این بیماری در شهرستان به وضوح مشخص است و زنگ خطر کرونا دوباره به صدا درآمده است».

بیش از ١٠٠ نفر از مبتلایان جدید کرونا در هرمزگان زیر ٤٠ سال دارند

دکتر محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: «از ستاد مقابله با کرونا می خواهیم هفتۀ آینده محدودیت‌هایی را در سطح هرمزگان اعمال کند.» وی افزود: «در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان هرمزگان بر اثر کرونا فوت شد که خانمی ۶۰ ساله تبعه کشور افغانستان، با سابقه بیماری کلیوی و قلبی بود که با این مورد، شمار مرگ و میر بر اثر کرونا در هرمزگان به ۵۷ نفر افزایش یافته است».

وی تصریح کرد: «هفت شهرستان بندرعباس، میناب، رودان، قشم، بندر خمیر، بستک و حاجی آباد در وضعیت قرمز قرار دارند و با توجه به آمار و بررسی‌های صورت گرفته در دو هفته اخیر، شرایط بسیار بحرانی و شکننده‌ای به وجود آمده است و بیشترین آمار مبتلایان دو هفته اخیر در غرب هرمزگان است که اگر محدودیت‌ها و رعایت جدی در زمینه رفت‌وآمدها صورت نگیرد، هفته آینده با چالش بزرگی روبرو می‌شویم».

٥٢ آتش نشان اهوازی به ویروس کرونا مبتلا شدند

ابراهیم قنبری مدیر عامل سازمان آتش نشانی اهواز، با بیان اینکه تا کنون ٥٢ آتش نشان اهوازی به ویروس کرونا مبتلا شده اند گفت: «پنج آتش نشان در جریان عملیات هفت روز گذشته به این بیماری مبتلا شده اند».

وضعیت شهرستان های سیستان و بلوچستان بحرانی است

مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان دلگان در استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به وضعیت فوق بحرانی این شهرستان، گفت: «سرعت شیوع و انتقال کرونا بالا رفته و به رغم تلفات زیاد در جنوب استان، هشدارهای فراوان و خطرات اعلام شده، مردم به راحتی در مراکز خرید و دید و بازدیدهای غیر ضروری حضور می یابند»

کانال تلگرامی ستاد- “کانال مردمی مبارزه با کرونا در ایران”

آدرس کانال: t.me/Iran_Corona_2020
تماس با ما: @stop_corona
کمک به ستاد از طریق پی پل :

https://www.paypal.me/stopcorona?locale.x=sv_SE

لطفا از نوشتن کلمه ایران پرهیز کنید و فقط بنویسید- corona

دوستانی که در سوئد هستند می توانند از طریق swish به این شماره تلفن کمکهای خود را واریز کنند. لطفا بنویسد corona

0707432547

اینرا هم بخوانید

حکم اعدام توماج با موجی از اعتراض مواجه شد!

با اعلام حکم اعدام توماج، موجی از خشم و اعتراض داخل و کشور را فراگرفت. …