در روز ۲۰ ژوئن روز حمایت از زندانیان سیاسی شعارآزادی کلیه زندانیان سیاسی را همه جا طنین انداز کنیم!

چند سالی است که در سالگرد کشتار مخالفین سیاسی از سوی جمهوری اسلامی در سی خرداد سال ۱۳۶۰، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی را اعلام کرده است . در این روز که معمولا مصادف با بیست ژوئن است با برگزاری گردهمایی های اعتراضی و کنفرانس ها همه توجه هابه زندانیان سیاسی و تلاش برای آزادی و حمایت از آنها جلب می شود.
بیست ژوئن امسال علیرغم محدودیت هایی که برای برگزاری گردهمایی های اعتراضی و یا جلسات حضوری وجود دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است. کرونا در زندانهای پرتراکم ایران بیداد می کند و جان همه زندانیان و طبعا زندانیان سیاسی نیز در خطر جدی قرار دارد. گسترش کرونا در زندانهای ایران به چندین شورش زندانیان در زندانها و تلاش آنها برای نجات خود انجامید. جمهوری اسلامی در چند مورد زندانیان فراری را اعدام کرد که یکی از آنها زندانی سیاسی مصطفی سلیمی بود.
علیرغم ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان، بسیاری از زندانیان سیاسی از این امکان محروم مانده اند. آنهایی نیز که به مرخصی آمدند کوتاه مدت بود و دوباره با زندان بزگشتند.ممانعت جمهوری اسلامی از اعزام زندانیان سیاسی به مرخصی یک اقدام جنایتکارانه و انتقامجویانه از انسانهای شریفی است که تن به ظلم و ستم جمهوری اسلامی نداده اند. اما مسئله به اینجا ختم نمی شود. در طول همین مدت جمهوری اسلامی افراد دیگری را نیز منجمله به دلیل گفتن حقیقت در باره شیوع کرونا در ایران دستگیر و زندانی کرده است.
زندانی کردن انسانهایی که به دلیل بهتر کردن شرایط کار و زندگی شهروندان تلاش کرده اند نه فقط باید محکوم شود بلکه بعنوان نقض حقوق پایه ای مردم و سلب آزادی انسانها باید اقدامی ضد انسانی و مجرمانه تلقی شود. زنان و مردانی که به دلیل مبارزه برای رفع تبعیض علیه زنان و یا در اعتراض به بی حقوقی کارگران و یا جوانانی که به دلیل شورش علیه اختناق مذهبی و یا معلمانی و بازنشستگانی که برای حقوق صنفی و سیاسی خود زندانی شده اند نه فقط مرتکب جرمی نشده اند بلکه به رشد و تعالی جامعه ایران کمک کرده اند. جمهوری اسلامی زندانیان سیاسیرا “دشمن” قلمداد می کند ولی این انسانهای آزاده در نزد مردم ایران قهرمانان و نماینده آبرو و شرف مردم هستند.
در بیستم ژوئن باید در همه جا خواست آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی را طنین انداز کنیم بطوری که فریاد های ما از دیوارهای زندانها عبور و به گوش همه زندانیان سیاسی برسد. در بیست ژوئن علیه اذیت و آزار فعالین اجتماعی، مدافعین حقوق زن و کودک و فعالین کارگری و سرکوب مخالفین اعدام و شکنجه قد علم کنید و خواستار حقوق و آزادیهای سیاسی و مدنی ای شوید که از شما سلب شده است. حربه سرکوب و تهدید زندان و شکنجه با اتحاد ما می تواند و باید خنثی شود. در بیست ژوئن نیرویمان را برای روزی آماده کنیم که با سرنگونی این رژیم جنایتکار و با گشودندرب های زندانها همه زندانیان سیاسی را آزاد خواهیم کرد. در بیست ژوئن عهد ببندیم که به هیچ نیروی اجازه نخواهیم داد که در فردای ایران کسی را به خاطر ابراز عقیده و نظرش و یا به دلیل اعتراض برای حقش و یا به دلیل تلاشش برای ایجاد تشکل و یا برگزاری تجمع بازداشت و زندانی کند. آزادی بی قيد و شرط عقيده، بيان، اجتماعات، مطبوعات، تظاهرات، اعتصاب، تشکل و تحزب حق مسلم همه شهروندان است.

هرمز رها- مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام
حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام
۱۶ خرداد ۱۳۹۹- ۵ ژوپن ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …