اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۱۳تیر۹۷ ۱۳/  ۴  جولای۲۰۱۸

تهیه وتنظیم عزیزه لطف الهی

 

صدور حکم یک سال و نیم حبس برای فرشته طوسی، فعال دانشجویی

فرشته طوسی، دانشجوی دانشگاه علامه که پیشتر به دلیل حضور وسخنرانیدرمراسم ۱۶ آذر ۱۳۹۵ بازداشت شده بود، در دادگاه بدوی به «یک سال و نیم حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی، محرومیت از حضور در احزاب و گروه‌های سیاسی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.

 

رضا خندان؛ پرونده نسرین ستوده در دادسرا است/ وکلای معرفی شده توسط همسرم را قبول نمی‌کنند

رضا خندان همسر نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر با اشاره به عدم ارسال پرونده خانم ستوده به دادگاه گفت “همسرم وکلایی را معرفی کرده ولی آنها را قبول نمی‌کنند و می‌گویند که باید همان وکلایی که جزو لیست اعلامی هستند را برگزیند”.

 

پایان اعتصاب غذای زنان درویش در زندان قرچک پس از ۱۶ روز

زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین که از تاریخ ۲۵ خردادماه در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به خود دست به اعتصاب غذا زده بودند، روز شنبه ۹ تیرماه با انتشار نامه‌ای پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کردند.

 

تشدید بیماری نرگس محمدی در زندان اوین

نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک در زندان بسر می‌برد، از شب گذشته با درد شدید سنگ کلیه و مشکل کیسه صفرا مواجه شده است.

 

نرگس محمدی به بیمارستان منتقل شد

۳۰.۶.۲۰۱۸ محمود بهزادی‌راد وکیل نرگس محمدی نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر از انتقال موکل خود از زندان اوین به بیمارستان خبر داد.

 

اسید پاشی به یک زن جوان در بوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از اسید پاشی مردی به صورت همسرش به دلیل اختلافات خانوادگی خبر داد.

 

دیدار و گفتگو با مرضیه ابراهیمی در نمایشگاه عکس از زندگی او توسط نگار مسعودی در خانه هنرمندان

س_ ازخودت بگو

ج_ من ۲۸ سالمه ، متاهلم ، ماما هستم و سر کار می رم و در اصفهان زندگی می کنم و گاهی برای کارهایی که دارم می ام تهران

سال ۹۳ این اتفاق برام افتاد

س_ به چه چیزایی علاقه مندی ؟

ج_ من خیلی اکتیو و فعالم یک سالی به خاطر این اتفاق تو فعالیتم وقفه افتاد ولی بعدش ادامه دادم شنا می کنم برای اینکه بدنی سالم داشته باشم

س_کوه می ری؟

ج_کوه نمی رم دو بار رفتم خیلی خسته شدم

– چه اتفاقی برات افتاد؟

من چهارمین نفر بودم یعنی آخرین نفر و اطلاعی از اتفاق اسید پاشی نداشتم چون اطلاع رسانی نکرده بودند . من یک دختر معمولی سوار ماشین شدم رفتم تو خیابون دنبال جای پارک بودم که برم دکتر ، نوبت داشتم از سرکار رفتم و هوا گرم بود و شیشه را کمی پایین کشیدم و گرمای ……….

من او را نه دیدم ، نه شنیدم و دیگه هیچی….

 

اعتراض مادر زندانی سیاسی محکوم به اعدام با اقدام به خودسوزی

روز شنبه نهم تیرماه، نیروهای اطلاعاتی با یورش به منزل زندانی سیاسی محکوم به اعدام هدایت عبدالله‌پور حمله کرده و پس از زیرورو کردن منزل برادر وی فرهاد عبدالله‌پور را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. بر اساس گزارشی وی پس از شکنجه به اداره اطلاعات ورامین منتقل شده است.

بر اساس گزارش نزدیکان این خانواده؛ ابوبکر پدر خانواده نیز در روزهای گذشته احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

مرجان بهروزی در اعتراض به این شرایط اقدام به خودسوزی کرد.

هدایت عبدالله پور در دی ماه ۹۶ برای دومین بار در دادگاه ارومیه به اعدام محکوم شده است. وی هم اکنون در زندان ارومیه در انتظار اجرای حکم اعدام است.

مرجان بهروزی که در روزهای اخیر پسر دیگرش فرهاد نیز توسط مامورین اطلاعات بازداشت شده است؛ با مراجعه به فرمانداری اشنویه خواهان پاسخگویی مسئولین در رابطه با فرزندانش شد.

اما پس از عدم پاسخگویی آنها؛ در اعتراض به عدم پاسخگویی فرمانداری اشنویه و مبهم بودن سرنوشت فرزندانش؛ با ریختن بنزین روی خود قصد خودسوزی اعتراضی داشت که خوشبختانه مردم پیرامون مانع این امر شدند.

 

۱۵ درصد زنان سرپرست خانوار مطلقه هستند

رییس کمیته امداد فتاح گفت: اكنون بحث طلاق يك معضل جدی است و ١٥ درصد زنان سرپرست خانوار مطلقه هستند كه به كميته امداد مراجعه می كنند اين در حالی است كه همين آمار هم در ابتدای سال ٩٧ دوازده درصد بود و طی سه ماه با افزايش سه درصدی مواجه بوديم.

 

ایسکرا ۹۴۳

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …