حزب کمونیست کارگری: اعتراضات به دستمزدهای معوقه و اخراج

اطلاعیه خبری 29 مهرماه:اعتراضات به دستمزدهای معوقه و اخراج

روز 29مهر کارگران اداره مخابرات استان خوزستان در اعتراض به اجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل و پایین بودن سطح دستمزدشان مقابل ساختمان مخابرات دست به تجمع زدند.

– روز 29 مهر کارگران پتروشیمی فارابی بندر ماهشهر در اعتراض بە عدم دریافت مطالبات معوقە و طرح طبقه بندی مشاغل دست به تجمع اعتراضی زدند

 روز 29مهر  کارگران شرکت خارادژ در اعتراض به نپرداختن هفت ماه حقوق‌ دست به اعتصاب زده و سپس در مقابل اداره کار شهرستان نقده تجمع کردند.

– روز 29 مهر  گروهی از کارگران اخراجی شرکت حمل و نقل خلیج واقع در شهرستان اسلامشهر به نشانه اعتراض به عملی نشدن نشدن وعده بازگشت به کارشان از سوی مسئولان شهرستانی، با سفر به تهران در مقابل ساختمان استانداری تهران تجمع کردند. بنا برخبر در آخرین تجمع اعتراضی این کارگران فرمانداری از آنان مهلتی ۴۸ ساعته خواست تا همه کارگران اخراجی طبق مفاد واگذاری شرکت به بخش خصوصی (که تا ۵ سال حق اخراج نیروی کار را ندارد) به کار سابق‌شان بازگرداند. اما با اجرایی نشدن این تعهد تعدادی از کارگران اخراجی به نمایندگی از دیگر همکارانشان به تهران سفر کردند. گفتنی است گروهی از کارگران دائمی این شرکت نیز در اعتراض به تبدیل وضعیت قرارداد از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری که در نهایت منجر به بیکاری شماری از آنها شده است‌، تجمعاتی پی در پی برپا کرده  و این اعتراضات ادامه دارد.

روز 28 مهر بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به تعویق پرداخت مستمری و دیگر مطالباتشان دست تجمع زدند.

به دنبال اعتصاب اخیر کارگران شهرداری کوت عبدالله در استان خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان، با شکایت پیمانکار مربوطه و با دستور دستگاه قضایی این شهر 13کارگر بازداشت شدند. کارگران شهرداری کوت عبدالله خواستار طلبهایشان، رسمیت قراردادهای کاری و آزادی فوری همکاران بازداشتی خود هستند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

29 مهر ٩٨،  22 اکتبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …