حزب کمونیست کارگری: بیست و نهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

روز دوشنبه 29 مهر اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه وارد بیست و نهمین روز خود شد. بنا بر خبر در این روز نیروهای امنیتی با هماهنگی دادستان شوش، با صدور حکم جلب سیار نمایندگان کارگری هفت تپه در اقدامی وحشیانه  به منزل خواهر محمد خنیفر در شوش یورش بردند و با ایجاد رعب و وحشت، مسلحانه اقدام به تفتیش منزل کردند. اما با دست خالی مجبور به ترک منزل شده و به محمد خنیفر نتوانستند دست پیدا کنند.

قبل از آن نیز نیروهای سرکوبگر حکومت در شب ۲۵ مهر به منزل یوسف بهمنی یکی دیگر از کارگران اعتصابی این کارخانه یورش بردند. اما او در منزل نبوده و موفق به این دستگیری نشدند.  لازم به یادآوری است که یوسف بهمنی و محمد خنیفر چند روز قبل از آن نیز توسط همین نهاد به همراه سه نفر از همکاران خود که جهت مذاکره قصد رفتن به مجلس اسلامی  را داشتند، در بزرگ راه خرم آباد به تهران ( عوارضی خرم آباد ) بازداشت شده بودند که بعد از چهار روز همه آنها با قرار وثیقه آزاد شدند. ضمن اینکه محمد خنیفر از سوی بیدادگاه جمهوری اسلامی همراه با اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران هفت تپه و حامیان مبارزات این کارگران محاکمه و شش سال حکم گرفته است.

آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل بخشی حامیان نیشکر هفت تپه ، خاتمه دادن به پرونده سازی های امنیتی و بسته شدن پرونده های تشکیل شده تاکنونی  برای این کارگران در راس خواستهای کارگران هفت تپه قرار دارد. کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگشت به کار سه همکار اخراجی، پرداخت معوقات مزدی و حق بیمه کارگران که دو ماه به تعویق افتاده است و  داشتن امنیت شغلی و پایان دادن به دزدی های پشت پرده تحت عنوان خصوصی سازیها هستند.

طی نزدیک به یک ماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه رژیم اسلامی با انواع دسیسه و با تهدید و فشار بر کارگران و احضارها و دستگیریها تلاش کرده است تا مبارزات این کارگران را عقب براند اما کارگران متحدانه بر خواستهای خود پافشار میکنند. بدنبال یورش به منزل محمد خنیفر و یوسف بهنی امروز 29 مهر یکی از کارگران بر روی سکوی معروف به سنگر رفت و ضمن اشاره به بنری که خواستهای کارگران بر روی آن نوشته شده است، سخنانش را چنین آغاز کرد:” آقایون اطلاعات شوش بدانند، آقایون عباسی و بهمنی و خنیفر و دیگران وقتی می آیند اینجا می ایستند و صحبت میکنند نماینده همه ما کارگران هستند. (کف زدن کارگران). دیروز آقای عباسی و خنیفر و بهمنی آمدند اینجا صحبت کردند از این بعد من و دیگران می آیییم اینجا صحبتمان را میکنیم. اگر قرار به بازداشت باشد. ما 4000 نفر هستیم. چهار هزار نفر ما را باید ببرید زندان. این کار را با کارگران هفت تپه نکنید. چون عواقب خوبی ندارد.”

بدنبال این سخنان بر اعتصاب متحدانه کارگران تا رسیدن به خواستهایشان تاکید شد. این چنین است که 4000 کارگر هفت تپه متحدانه در کنار هم ایستاده و اعتراضشان را ادامه میدهند و حماسه های بزرگ تاریخی را تکرار میکنند.

علیرغم همه تهدیدات و فشارها اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم اعتراض کارگری است. با حمایت از مبارازت این کارگران دستاوردهایش را باید ارج گذاشت.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲9  مهر  ٩٨،  21  اکتبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …