اعتراضات در بغداد؛ ناصریه و کربلا؛ حمله به مردم

نیروهای امنیتی حاضر در نزدیکی میدان الخلانی بغداد، سه‌شنبه بعد از موضع گرفتن در نزدیک به میدان، اقدام به قرار دادن بلوک‌های سیمانی در این میدان و در پل السنک برای ممانعت از عبور تظاهرکنندگان کردند.

آتش‌سوزی در داخل ساختمانی در نزدکی میدان مزبور رخ داد و زد و خوردها میان تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی مشاهده شد. از سوی دیگر به گفته کنشگران مدنی، نیروهای امنیتی مستقر در میدان الخلانی با استفاده از گلوله‌های جنگی علیه تجمع معترضان حاضر در این میدان، سعی در مجبور کردن آنها به ترک این منطقه و بازگشت به میدان تحریر کردند که این امر بعد از بروز رویارویی و گریز فیمابین، از سوی تظاهرکنندگان پذیرفته نشد.

این در حالی است که چند ساعت پیش، تلویزیون عراق از قول فرمانده عملیات بغداد، وقوع هر گونه برخورد میان نیروهای امنیتی و تظاهرگنندگان حاضر در میدان الخلانی را تکذیب کرد. او از اقدام معترضان در ممانعت از تعدی برخی از افراد به نیروهای امنیتی انتشار یافته در این مکان قدردانی کرد. به گفته فعالان، درگیری‌ها در میدان الخلانی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های عراق از قول یک منبع امنیتی آورده‌اند که نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا در رویارویی با تظاهرکنندگان استفاده کرده و جریان برق را در نزدیکی میدان الخلانی قطع کردند.

در همین حال، تظاهر کنندگان در جنوب عراق اقدام به بستن دو پل النصر و الحضارات در مرکز ناصریه کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای عراق حاکی از تظاهرات عناصر منتسب به دستگاه امنیتی عراق در ابراز حمایت از معترضان در کربلا است اما نیروهای انتظامی این شهر، خبر مزبور را تکذیب کرده و تاکید دارند این تظاهرات در اعلام حمایت از آیت الله سیستانی صورت گرفت.

سندیکاها و سازمان ها و جهات و شخصیت‌های کربلا دوشنبه بیانیه‌ای را صادر کردند که در آن، سقف زمانی را برای اجرای خواسته‌های‌شان آن معین کرده و از دولت خواستند نماینده خود را ظرف 48 ساعت اعزام کند.العربیه

اینرا هم بخوانید

لیست ١٠٠ وارد کننده که بیشترین ارز‌ دولتی را دریافت کرده اند. یک میلیارد دلار برای “مدیران خودرو”!

طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، مجموع واردات کشور در سال ۱۴۰۲ برابر …