اعتراض جوانان در گنبدکاووس در پی تبرئه متهم به تجاوز دو دختر ۷ و ۸ ساله

به دنبال شکایت خانواده‌های دو دختر هفت و هشت ساله مبنی بر #تجاوز به آنها، دادستان گنبد کاووس با طرح این‌که «پزشکی قانونی موضوع تجاوز را رد کرده است»، گفت که متهم به دادستانی احضار و پس از اخذ اظهاراتش، اتهام «آدم‌ربایی» به او تفهیم شده است.

این درحالی است که روز دوشنبه منابع محلی گزارش دادند که یک نگهبان سد گلستان به اتهام آزار جنسی دو کودک و درپی تجمع اعتراضی اهالی روستا در محل کارش در گنبد کاووس توسط پلیس دستگیر شد.

دادستان گنبد کاووس با اشاره به شکایت خانواده‌های این دو دختر خردسال، افزود که طبق گفته خانواده‌ها، متهم به کودکان آنان تعرض کرد و متهم به دادستانی احضار و پس از اخذ اظهاراتش، اتهام آدم‌ربایی به او تفهیم و با صدور قرار بازداشت موقت، زندانی شده است.

خسرو خلیلی همچنین گفت که برای بررسی موضوع تجاوز، دو کودک هفت و هشت ساله به پزشکی قانونی فرستاده شدند که پزشکی قانونی پس از بررسی، موضوع تجاوز را رد کرد.

در پی این خبر شامگاه سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ جوانان گنبد کاووس حلقه های اعتراضی تشکیل دادند و در مقابل نیروهای سرکوبگر از ترس گسترده تر شدن اعتراضات راهی خیابانها شدند. طبق گزارشات محلی جوانان معترض مدعی هستند که دادستان در حال لاپوشانی واقعیت است.

در شبکه های اجتماعی اشاره شده که فرد متهم به تجاوز یک مرد ۵۵ ساله بازنشسته سپاه پاسداران بوده و جایی هم اشاره شده از نیروهای بسیج بوده است.

انقلاب زنانه خواستار روشن شدن قضیه است و به جوانان گنبد کاووس حق میدهد که اعتمادی به دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نداشته باشند. مساله تجاوز در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی یک ابزار برای سرکوب جامعه است و منشاء‌ قانونی و دولتی و قضایی و در یک کلام حکومتی دارد.

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل