اعتراض کارگران داروگر تهران به اخراج همکارانشان مقابل ساختمان وزارت کار

صبح امروز حدود ۱۰۰ کارگر کارخانه داروگر تهران در اعتراض به اخراج ۱۴ نفراز همکاران‌شان تولید را متوقف کرده و در مقابل درب ورودی ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

ایلنا،یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران داروگر تهران به ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه‌های مختلف از روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری در دو مرحله اقدام به تعدیل ۱۴ نفر از همکاران باسابقه کرده‌اند و حتی با پا در میانی کارگران راضی به بازگشت بکارشان نشدند.

او با بیان اینکه سوابق فعالیت بعضی از کارگران به ۱۵ تا ۲۰سال می‌رسد، اظهار کرد: این کارخانه بیش از ۱۰۰کارگر دارد که امنیت شغلی آنها به دلیل داشتن قراردادهای موقت یک ماهه تامین نمی‌شود.

به گفته این کارگر، افراد حاضر در تجمع امروز، از کارگران شیفت صبح کارخانه داروگر تهران هستند که به حمایت از ۱۴ کارگر تعدیلی دست از کار کشیده و با متوقف کردن تولید خواستار بازگشت به کار همکارانشان شده‌اند.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: کارگران نگرانند که روند اخراج آن‌ها ادامه پیدا کند و شاهد اخراج سایر کارگران قراردادی در هفته‌های آینده باشیم.

او درباره علت اخراج کارگران گفت: بهانه کارفرما این است که این ۱۴ کارگر بدون اجازه از روز ۲۸ اسفند ماه (۱۴۰۱) محل کار خود را برای تعطیلات نوروزی ترک کرداند، این در حالی است که همه آن‌ها قبل ازخروج از کارخانه، درخواست مرخصی داده و مرخصی آن‌ها از سوی سرپرستان و مسئولان بخش تایید شده است.یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز اضافه کرد: مشکل دیگر ما پرداخت نشدن دست کم سه ماه حقوق و حدودا شش ماه حق بیمه تامین اجتماعی است. در عین حال سرویس ایاب و ذهاب، غذا و حق مرخصی‌های کارگران هم لغو شده است.

*لازم به توضیح است روز گذشته ۱۴ نفر از کارگران شاغل در کارخانه داروگر تهران به این دلیل که بدون اجازه از روز ۲۸ اسفند ماه (۱۴۰۱) محل کار خود را برای تعطیلات نوروزی ترک کرده‌بودند، اجازه ورود به محل کارشان را ندارند. گرچه هنوز قطعیتی در تعدیل این کارگران وجود ندارد.

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران کاغذسازی پارس،اعتراض و اعتصاب  کامیونداران در عسلویه و کرمان

*شماری از کارگران کاغذسازی پارس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان فرمانداری #شوش خواستار …