اعتصاب کارگران فولاد بوتیای ایرانیان، تداوم اعتصاب کارگران تراکتورسازی تبریز و دو خبر دیگر


اعتصاب کارگران فولاد بوتیای ایرانیان، تداوم اعتصاب کارگران تراکتورسازی تبریز و  دو خبر دیگر

تجمع اعتراضی کارگران فولاد بوتیای ایرانیان

– روز ۱۱ بهمن‌ماه کارگران فولاد بوتیای ایرانیان برای دومین بار در ماه جاری در اعتراض به خلف وعده ها دست به اعتراض و تجمع زدند. ۵ سال است که مدیریت تحت عنوان اینکه اگر خط تولید راه اندازی شود به کارگران افزایش دستمزد میدهد. کارگران به این موضوع اعتراض داشته و خواستار افزایش فوری دستمزدهایشان هستند.

تداوم اعتصاب کارگران تراکتورسازی تبریز

روز یازدهم بهمن ماه کارگران تراکتورسازی تبریز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و افزایش هر روزه قیمتها و کاهش قدرت خریدشان  برای  سومین روز دست با عتصاب زدند.  این کارگران در همین رابطه در ۲۳ آبانماه دست به اعتصاب زدند که بعد از یک هفته توقف تولید وعده رسیدگی به خواستهایشان داده شد، اما وعده ها عملی نشد. شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز بزرگترین تولیدکننده موتورهای دیزلی کشور با کاربردهای مختلف کشاورزی، خودرویی، صنعتی، ماشین‌آلات راه‌سازی و… است .  

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شوش

صبح روز ۱۱ بهمن کارگران شهرداری شوش به دلیل عدم دریافت حقوق ۴ ماهه و قراردادهای موقت کاری در مقابل فرمانداری و شهرداری شوش دست به اعتراض زدند. این کارگران خواستار دریافت حقوق، اجرای طرح طبقه بندی و قراردادهای دائم و داشتن امنیت شغلی هستند.

ادامه اعتراض کارگران پتروشیمی رازی

بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، اعتراض کارگران شرکت پتروشیمی رازی ادامه دارد. این کارگران از روز چهارم بهمن دراعتراض به ممنوع الورود کردن شماری از همکاران خود اعتراض خود را شروع کرده و در محوطه شرکت راهپیمایی کردند.  تخصیص پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه، بهبود کیفیت وعده های غذایی، بروز رسانی طرح طبقه بندی مشاغل و بیمه تکمیلی از  جمله خواستهای اعلام شده این کارگران است. یک خواست مهم کارگران پتروشیمی رازی افزایش دستمزدهاست. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با تاکید بر اینکه مزد هیچ کارگری در شرایط امروز نباید کمتر از ۱۶ میلیون تومان باشد خواستار افزایش دستمزدها مطابق ارقام درخواستی خود در سطوح مختلف تخصصی هستند. برچیده شدن بساط پیمانکاران یک خواست سراسری در میان کارگران نفت است.  اعتراضات در میان بخش های مختلف نفت گسترده است. از جمله از روز دهم بهمن ماه تعدادی از کارگران شاغل در شرکت سبز آشیان آپادانا ( ساپک ) که کار ساخت مخازن و اجرای پایپینگ در پتروشیمی مروارید در فاز دو را انجام میدهند در اعتراض به تعویق پرداخت چند ماه مزد خود در  اعتصاب بسر میبرند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …