امام جمعه بجنورد عقب نشینی کرد! زنده باد جنبش رهایی زنان!

«بوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد که در خطبه‌های نماز جمعه خواستار ناامن کردن جامعه برای بدحجابان شده بود، سخنان خود را تکذیب کرد و گفت: “موافق برخورد فیزیکی با بدحجاب ها نیستم”.
فتوای اسید پاشی امام جمعه های اصفهان و بجنورد با اعتراضات وسیع و انزجار عمیق مردم و با بکارگیری میدیای اجتماعی خوشبختانه سد شد. زنان مبارز و میدیای اجتماعی و کانالهای تلویزیونی فتواهای اسید پاشی را بر سر حکومت اسلامی از خامنه ای تا گله های امام جمعه های اصفهان و بحنورد خراب کردند. جلو مانور موتور سوارهای بسیج و حزب الله ایستادند!
عقب نشینی و «گه» خوری امام جمعه بجنورد، مبارزه و قدرت اعتراض عظیم زنان علیه زن ستیزی حکومت اسلامی و گله های امام جمعه های ضد زن را نمایان کرد.
در فتوای ضد زن امام جمعه اصفهان در سال ٩٣ بر روی ١٨ زن توسط بسیج و حزب الله، اسید پاشیدند. زنان را خانه نشین کردند. زنان مورد حملات وحشیانه بسیج و حزب الله قرار گرفتند. محیط کار و خیابانها برای مدتی برای زنان ناامن شد.
امروز دیگر صحنه سیاسی و اعتراضی و مبارزه علیه آپارتاید جنسی و زن ستیزی عوض شده. طول عمر فتوای امام جمعه ها کوتاه است. «گه» خوری و عقب نشینی آنها سریع شده است. زنان و دوش بدوش آنها میلیونها انسان مبارز و آزادیخواه در جامعه علیه زن ستیزی و نا امن کردن محیط زندگی زنان ایستاده اند. میدیای اجتماعی و کانالهای تلویزیونی مهمترین فاکتور در سازماندهی و آمادگی جامعه برای مقابله با حکومت اسلامی، قوانین اسلامی و ضد زن، هستند.
در اعتراضات پُر شور و کوبنده آبان و دی ماه ١٣٩٨ و در کلیه اعتراضات اجتماعی در ایران علیه گرانی و فساد زنان نقش و تاثیرات مهمی در گسترده شدن اعتراضات دارند. همه جا زنان در ایران بعنوان لیدرهای مبارزات توده ای به جهانیان معرفی شدند. زنان چشم در چشم حکومت ضد زن ایستاده اند و جسورانه در اعتراضات نقش ایفا میکنند.
زنده باد جنبش نوین زنان!

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …