انتقادها به ریاست عربستان بر “کمیسیون مقام زن” سازمان ملل

قرار گرفتن عربستان سعودی بر ریاست “کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد” مدافعان حقوق بشر را شوکه کرد.سازمان‌های مدافع حقوق زنان و عفو بین‌الملل برگزیدن عربستان برای این مقام را محکوم کردند. آنها اشاره می‌کنند که عربستان سعودی یک سلطنت مطلقه است که در آن خانواده سلطنتی با تفسیری فوق محافظه‌کارانه از اسلام حکومت می‌کند.

ناتالی ونگر، مسئول عربستان سعودی در سازمان عفو ​​بین‌الملل درباره انتصاب عربستان برای این کرسی گفت: «این برای ما یک شوک است، اگرچه تعجب‌آور نیست». به باور فعالان حقوق زن، عربستان با صرف پول‌های زیاد “یک کمپین ظاهری به‌راه انداخته تا خود را به عنوان یک کشور مدرن معرفی کند”.اما به باور آنها آنچه در سطح می‌گذرد، “هیچ کیفیتی در محتوا ندارد و حقوق زنان در آنجا دائما نقض می‌شود.” ونگر می‌گوید: «کشورهایی که چنین کرسی‌هایی را در کمیسیون‌های سازمان ملل به عهده می‌گیرند باید به عنوان الگو عمل کنند. به همین دلیل است که ما این ریاست را بسیار  تاسف‌‌‌‌آور می‌دانیم.»

۴۵ کشور عضو “کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد” روز چهارشنبه (هشت فروردین) عبدالعزیز الوصل، سفیر عربستان سعودی را به عنوان رئیس دوره بعدی منصوب کردند. این انتصاب با مخالفت هیچ کشوری روبرو نشد. او یک سال در این مقام خواهد بود.از دویچه وله

اینرا هم بخوانید

کمیسر عالی حقوق بشر خواستار پایان خشونت جنسیتی و لغو حکم توماج صالحی در ایران شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای «سرکوب خشونت‌آمیز» زنان و دختران در …