برگزیت؛ مخالفان خروج بدون‌توافق دولت را شکست دادند

عضای شورشی حزب محافظه کار و نمایندگان مخالف در پارلمان، دولت بریتانیا را در اولین گام در تلاش برای جلوگیری از وقوع بدون‌توافق برگزیت از اتحادیه اروپا موفق شده اند.

اعضای مجلس عوام با ۳۲۸ رای در مقابل ۳۰۱ رای کنترل بحث درباره موضوع را از دست دولت خارج کردند که به معنی امکان ارائه طرحی برای عقب انداختن تاریخ برگزیت است.

برگزیت، طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، سه سال پیش در یک همه پرسی عمومی در این کشور تصویب شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر جدید بریتانیا، در واکنش گفت او طرح انتخابات زودهنگام را مطرح خواهد کرد.جرمی کوربین رهبر حزب مخالف کارگر گفت که طرح مربوط به برگزیت باید پیش از برگزاری انتخابات تصویب شود.در مجموع ۲۱ نماینده حزب محافظه کار از جمله شماری از اعضای سابق کابینه برای شکست دولت به مخالفان پیوستند.دولت بوریس جانسون تهدید کرده بود هر نماینده‌ای را که علیه دولت رأی بدهد، از حزب بیرون می‌کند.

آقای جانسون گفته بود اگر مخالفان – که به ائتلاف شورشی معروف شده‌اند – در رأی‌گیری پیروز شوند، خواهان انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی می‌شود.نخست وزیر بریتانیا هشدار داد که این حرکت کنترل مذاکرات برگزیت را به اتحادیه اروپا خواهد سپرد و باعث “تردید، تاخیر و سردرگمی بیشتر” خواهد شد.او به نمایندگان گفت چاره ای جز پیش بردن تلاش ها برای اعلام انتخابات در ماه اکتبر ندارد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

عملیات اسرائیل در رفح بیمارستان‌ها را به وضعیتی «فاجعه‌بار» کشانده

هرچند اسرائیل هنوز یک تهاجم زمینی تمام عیار به شهر رفح را آغاز نکرده، اما …