تجمعات بازنشستگان و کارگران شهرداری در شهرهای مختلف

اطلاعیه خبری.تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان و خوزستان و تامین اجتماعی اراک و کارگران شهرداری کوت عبدالله و پلدختر

– روز یکشنبه ۲۷ تیرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و فولاد خوزستان مقابل ساختمان دفتر این صندوق در این دو شهر تجمع کردند.  بازنشستگان فولاد اصفهان با شعار فولادی بیدار است از تبعیض بیزار است و با دست نوشته هایی که بر روی آن خواستهای فوری خود را نوشته بودند، صدای اعتراضشان را بلند کردند. در این روز همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک در مقابل اداره تامین اجتماعی این شهر تجمع داشتند. بازنشستگان به حقوقها و دریافتی های زیر خط فقر و اختلاسهای گسترده از صندوقهای بازنشستگی اعتراض دارند و مدتهاست که در سراسر ایران فریاد میزنند و دزدان حاکم را به چالش میکشند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق های بازنشستگی از جمله خواستهای اعلام شدن بازنشستگان در اعتراضات سراسری شان بوده است.  همچنین آزادی اسماعیل گرامی معلم بازنشسته ای که در ۱۴ فروردین دستگیر و به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است، یک خواست فوری بازنشستگان است و در ارتباط با این موضوع و علیه امنیتی کردن مبارزات هم اکنون کارزاری بزرگ در جریان است. باید وسیعا به این کارزار پیوست. اسماعیل گرامی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

– روز یکشنبه ۲۷ تیرماه کارگران شرکتی شهرداری پلدختر در اعتراض به تعویق پرداخت چند ماهه دستمزدها و  حق بیمه شان دست به تجمع زدند. تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت برده وار کاری دو موضوع دائمی اعتراضات کارگران شهرداری است. خواست این کارگران دائمی شدن قراردادها وبرچیده شدن بساط پیمانکاران است.

– روز شنبه ۲۶ تیر ماه کارگران شهرداری کوت عبدالله خوزستان در اعتراض به چهارماه تعویق در پرداخت حقوقهای خود تجمع کردند. این کارگران همچنین بابت عیدی سال گذشته و حق سنوات خود طلبکار هستند.

در حالیکه اعتراضات مردمی در خوزستان گسترده است، حکومت تلاش دارد هر صدای اعتراضی را سرکوب کند. بنا بر آخرین خبر ها دونفر از این کارگران با مراجعه نیروهای سرکوبگر به محل سکونتشان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. همچنین دیگر کارگران معترضی که  در تجمع روز ۲۶ تیر حضور داشتند به اطلاعات فراخوانده شده اند.  این دستگیریها و احضار ها اکنون یک موضوع اعتراض کارگران است. خواست فوری کارگران آزادی دو همکاران بازداشتی  و  پرداختی فوری طلبهایشان  است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 27 تیر ۱۴۰۰، 18 ژوئیه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …