ششمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و راهپیمایی آنها در صحن شرکت

هفت تپه شماره ۵:روز ۲۷ تیرماه  کارگران بخش های مختلف نیشکر هفت تپه در ششمین روز اعتصاب خود در محل سنگر جمع شدند و در محوطه شرکت راهپیمایی نمودند و بر روی خواستهایشان تاکید کردند. در این تجمع اعتراضی کارگران از گرانی ها و سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت بیش از سه ماه آن و دزدی ها و اختلاس ها سخن گفتند و بر مطالباتشان تاکید کردند. در خاتمه کارگران نیشکر هفت تپه به صورت نمادین در صحن شرکت راهپیمایی کردند و با شعارهایی چون خوزستان بیچاره، یک قطره آب نداره”، “مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر” ، “کارگر هفت تپه، اتحاد، اتحاد”، “کارگر میمیرد، ذلت نمیپذیرد”، “مرگ بر اسدبیگ” صدای اعتراض خود را  بلند کردند.

 تعیین تکلیف وضع شرکت، پرداخت فوری دستمزدهای پرداخت نشده و حق بیمه کارگران، تمدید قرارداد کارگران دفع آفات، بازگشت به کار کارگران اخراجی خواست فوری این کارگران است. این کارگران همچنین خواستار بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران  و وکیل خود فرزانه زیلابی هستند و  در روز گذشته با شعار زیلابی، زیلابی حمایتت میکنیم، پشتیبانی خود را از وی اعلام کردند. در این تجمع کارگران همچنین ضمن قدردانی از همکاران بخش کشاورزی و آبیاری که در گرمای سخت تابستانی با مشقت به کار ادامه میدهند تا کشت را بر دوام نگاهدارند از آنها تقاضای هوشیاری  در زمینه رسیدن آب کافی به زمین ها شدند. همبستگی با مبارزات مردمی علیه بی آبی، همبستگی با کارگران اعتصابی در نفت و خواست واکسیناسیون همگانی در مقابله با کرونا سه محور مهم تاکیدات کارگران نیشکر هفت تپه در اعتصاب چند روزه اخیرشان است. از مبارازت و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه باید فعالانه حمایت کرد.

پیش به سوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

27 تیر۱۴۰۰،  18 ژوئیه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …