تجمع کادردرمان مقابل وزارت بهداش، بازنشستگان شرکت برق تهران و چند خبر دیگر

اطلاعیه خبری.تجمع کادردرمان مقابل وزارت بهداش، بازنشستگان شرکت برق تهران و چند خبر دیگر

– روز ۱۷ اسفند نیروهای کادر درمان با مطالباتی چون دریافت “فوق‌العاده خاص” بدلیل شرایط سخت کاری،  امنیت شغلی و دائمی شدن قراردادهای کاری خود با شعار ” کادر درمان اتحاد اتحاد! ” مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.  در این تجمع حضور زنان چشگیر بود.

– روز ۱۶ اسفند جمعی از بازنشستگان شرکت توزیع برق تهران در اعتراض به تبعیض ها در میزان حقوقها و استخدامها در وزارت نیرو مقابل ساختمان شرکت مدیریت شبکه برق ایران تجمع کردند.  در این حرکت اعتراضی بازنستگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، در خصوص عدم اجرای مصوبات وزارت نیرو اعتراض خود را نسبت به تبعیض  میان بازنشستگان شرکت توزیع و سایر بازنشستگان مجموعه وزارت نیرو اعلام داشتند. به گفته تجمع‌کنندگان، انواع پاداش‌ها و مزایای پرداختی به بازنشستگان شرکت توانیر در مناسبت‌های مختلف، تا سقف ۴ ماه حقوق به آنها پرداخت می‌شود، در صورتی که این مزایا و پاداش‌ها به بازنشستگان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اختصاص پیدا نمی‌کند.

– روز ۱۶ اسفند شماری از نیروهای راهداری استان چهارمحال و بختیار در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقها و دیگر مطالباتشان و مشکلات شغلی و معیشتی خود در مقابل ساختمان استانداری در شهرکرد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

– روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه کارگران شرکت تولید و بهره‌برداری نیروگاه سد دز اندیمشک،در اعتراض به استخدام های گزینشی و بر اساس روابطه و عدم استخدام کارگران بیکار در  منطقه در این شرکت دست به اعتصاب زده و در محوطه شرکت تجمع کردند.

صبح روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه کارگران فضای سبز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به بیکاری، بلاتکلیفی و نداشتن امنیت شغلی مقابل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز تجمع کردند. این کارگران سفره‌ی خالی خود را به نشانه‌ی وضعیت نامناسب معیشتی درب این شرکت پهن کردند.

روز یکشنبه ۱۵ اسفند شماری از بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما در اعتراض به واگذاری صندوق بازنشستگی هواپیمایی  به صندوق کشوری  در مقابل ساختمان این صندوق تجمع زدند.

روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه کارگران ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه در اعتراض به کیفیت پایین غذا‌ی شرکت pomc  از خوردن غذای شرکت خودداری کرده و سهمیه غذای خود را تحویل نگرفتند. در نتیجه این اعتراض غذا ها  به آشپزخانه شرکت بازگردانده  شد. کارگران اعلام کردند که اگر کیفیت غذا بهبود نیابد دست به اعتراضات گسترده تری خواهند زد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸ مارس  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

حمید تقوایی: برای آزادی توماج صالحی یکپارچه بمیدان بیائیم!

متن کتبی پیام ویدئوییماشین آدمکشی جمهوری اسلامی حکم اعدام توماج صالحی را صادر کرده است. …