تحریم ها و لابی های حکومت اسلامی

“سپاه پاسداران روز چهارشنبه از پرتاب «موفق» یک ماهواره نظامی به مدار کره زمین خبر داد”. ( دقت کنید یک ماهواره نظامی!؟ ) روز جمعه پنجم اردیبهشت فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد که: “پرتابهای بعدی هم در راه است”
بنا به خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت، دومین هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان، مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید بنزین را وارد ونزوئلا کرد. آسوشیتدپرس نوشت که این اطلاعات را دو منبع مطلع در صنایع نفتی در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند.
به گفته یکی از آنها، قرار است ۱۴ هواپیمای دیگر نیز در روزهای آینده، تکنیسین‌های ایرانی متخصص در زمینه تولید بنزین را به ونزوئلا بیاورند. این خبر پس از آن منتشر می‌شود که رانندگان خودروها در ونزوئلا برای دریافت بنزین، مقابل پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی تشکیل دادند.
اقلام دیگری از این نوع مانوورهای حکومتی را میتوان لیست کرد اما همین دو فقره طی فقط دو روز متوالی کافیست تا پوچی ادعاهای حکومت و لابی هایش مبنی بر، “رفع تحریم ها برای مقابله با کرونا” را برملا کرد.
فریاد “برداشته شدن تحریمها از سر جمهوری اسلامی به بهانه “مقابله با کرونا” از سوی لابی های حکومت اسلامی، نایاک و شخصیهای دیگری از این طیف امر تازه ای نیست. پیشتر هم به بهانه های دیگری این ساز از سوی آنان نواخته شده است. ضرورت وجودی لابی های حکومت اسلامی برای چنین بزنگاه هایی پایه ریزی و راه اندازی شده است.
اما داستان بیچار آن “چپ” درمانده ای که با این طیف هم آواز است، غم انگیزتر است. ناله و فغان عناصری از این “چپ” آنقدر به ادعاهایش نامربوط است که کسی قادر به تفکیک مواضع آنان با لابی های حکومتی نیست.
هر انسان عادی در جامعه ایران این را بخوبی تشخیص میدهد که حتی در شرایط تحریمهای تجاری آمریکا علیه حکومت اسلامی، و در شرایطی که ویروس کرونا در ایران بیداد میکند و مردم به امکانات درمانی، پزشکی و تامین معیشت محتاج هستند، حکومت اسلامی همچنان هستی، ثروت و سامان مردم را صرف فعالیتهای نظامی در زمین و هوا و دریا میکند و در کنار اینها و در بحبوحه بحران کرونا میلیونها و میلیاردها دلار در میان دست و بال باندهای حکومتی ناپیدید میشوند، کمکهای درمانی دیگر کشورها از سوی سپاه مصادره و در بازار سیاه در داخل و خارج بفروش میرسند.
از آنسو و در حالیکه بعد از اعلام گران شدن قیمت بنزین از طرف نهادها و کاربدستان غارت و چپاول هستی مردم در آبانماه، اعتراضات گسترده ای در ایران براه افتاد، کانگسترهای سرکوب رژیم ، ۱۵۰۰ انسان را بخاک و خون کشیدند و حالا هم با شانه بالا انداختن در مقابل مطالبات اساسی مردم، مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید بنزین وارد ونزوئلا میکند. بذل و بخشش از هستی مردم و از دسترنج میلیونها کارگر و کارکن برای سرمایه گذاری در ونزوئلا، فربه کردن بشار اسد برای آدم کشی و تامین مالی حزب الله لبنان و دیگر باندهای اسلامی در عراق، یمن و منطقه قدمتی به اندازه طول عمر این حکومت دارد و اینها در شرایطی صورت میگیرد که حکومت اسلامی با تحریم تجاری از سوی آمریکا روبرو است. سئوال از چپ رجعت کرده به صف لابی ها این است، اگر تحریمها برداشته شود و پولهای بلوکه شده بدست کانگسترها و شبکه های مافیایی حکومت اسلامی بیافتد آیا لقمه ای نان به سفره ۹۹ درصدیهای زیر خط فقر اضافه خواهد شد یا اینکه خاورمیانه فاجعه ای بدتر از کرونا را شاهد خواهد بود ؟
هر آدم شرافتمندی که فقر، بیکاری، عدم پرداخت دستمزدهای معوقه و دهها فلاکت اقتصادی و اجتماعی را که قبل از تحریمها هم بر دوش میکشید، این ساده ترین مسئله را میفهمد که امروز رفع تحریم تجاری آمریکا در قبال جمهوری اسلامی یعنی تقویت هر چه بیشتر یک رژیم هار زخم خورده در مقابل اعتراض، خشم و تنفر میلیونها مردم عاصی از حکومتی که در صدد انداختنش هستند. کارشناسان و تئوریسینهای لابیستی حکومت اسلامی را باید بیش از اینها رسوا کرد.
عبدل گلپریان
۵ اردیبهشت ۹۹
۲۴ آوریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …