تظاهرات در شهر گوتنبرگ علیه رژیم اسلامی و در اعتراض به خشونت و تعرض به دکتر یونس کهوری

روز شنبه ۹ آوریل در مرکز شهر گوتنبرگ تظاهراتی در حمایت از دکتر یونس کهوری و علیه رژیم اسلامی برگزار شد. دکتر یونس که همه او را در سطح شهر می شناسند در مراسم روز سیزده بدر شهر گوتنبرگ در اعتراض به فرد ناشناسی که پرچم جمهوری اسلامی حمل می کرد، این پرچم را از دست او گرفت و در آشغالدانی انداخت. او سپس از سوی دو تن از نگهبانان این مراسم که یکی از آنها فردی ایرانی و از طرفداران جمهوری اسلامی است مورد تعرض قرار گرفت که متاسفانه منجر به آسیب دیدن دکتر یونس از ناحیه دست شد.


تظاهرات روز شنبه بدنبال ابراز خشم و اعتراض مردم از بلند شدن پرچم جمهوری اسلامی در مراسم سیزده بدر و خشونت علیه دکتر یونس انجام گرفت. در این گردهمایی اعتراضی شماری از فعالین سیاسی در شهر گوتنبرگ سخنرانی کردند. دکتر یونس کهوری در سخنرانی خود تاکید کرد نباید اجازه داد که اوباشان اسلامی در اشکال مختلف در خارج کشور و در سوئد حضور یابند.وکیل دکتر یونس کهوری و فعالین سیاسی ناظر این ماجرا از شرکت نگهبانی CPG Bvakning Sverige AB و از فرد نگهبان ایرانی این شرکت شکایت کرده اند و خواهان برخورد قانونی با وی هستند.
در این گردهمایی اعتراضی سوسن صابری و عبدالله اسدی از طرف حزب کمونیست کارگری به زبانهای سوئدی و فارسی سخنرانی کردند. هر دو سخنران ضمن حمایت از دکتر یونس در پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی اعلام کردند که نباید اجازه داد که هر کس با هر توجیه و بهانه ای پرچم جمهوری اسلامی را در خارج کشور در تجمعات سیاسی و تفریحی و غیره علم کند. آنها گفتند که ما با هر گونه حضور جمهوری اسلامی و مزدورانش در خارج کشور قاطعانه مقابله میکنیم. این دو سخنران همچنین از هر اقدام قانونی برای پیگیری برخورد خشونت آمیز نگهبانان به دکتر یونش قاطعانه حمایت کردند و گفتند که این درجه از خشونت ربطی به وظایف یک نگهبان ندارد و این اقدام با انگیزه سیاسی و در دفاع از جمهوری اسلامی صورت گرفته است.


حزب کمونیست کارگری ایران به مردمی که در گردهمایی اعتراضی شهر گوتنبرگ شرکت داشتند و نسبت به هر گونه حضور جمهوری اسلامی در خارج کشور واکنش اعتراضی نشان دادند درود می فرستد و همگان را به مبارزه همه جانبه علیه رژیم نکبت جمهوری اسلامی فرا می خواند.

تشکیلات اسکاندیناوی حزب کمونیست کارگری ایران- واحد گوتنبرگ
۹ آوریل۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

صدیقه وسمقی در زندان بینایی خود را از دست داده و با مشکل قلبی مواجه است

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید حال این زندانی سیاسی در زندان «مناسب نیست» و او «علاوه …