تیشه بی حجابی به ریشه حکومت – حمید تقوایی

به گزارش برخی از خبرگزاری های داخلی که بعد از چند ساعت حذف شد در درگیری مردم با “تذکر دهندگان” بر سر حجاب در باغ شازده ماهان کرمان زنی جان باخت. خبرگزاریهای حکومتی و فرماندار کرمان خبر را به جان باختن زنی در اثر” نزاع دسته جمعی” تغییر دادند! به شیوه همیشگی می کُشند و دروغ میگویند. اگر “نزاع جمعی” ای هست بین مردم و حکومت است!

جنبش سراسری و گسترده بی حجابی صرفا حرکتی برای آزادی پوشش و یا حتی علیه آپارتاید جنسی و بیحقوقی زنان نیست بلکه فراتر از آن مبارزه بی امانی است برای بزیر کشیدن کل حکومت و نظام جمهوری اسلامی. حجاب برای رژیم زن ستیز حاکم امری هویتی است. عمر منحوس این حکومت به تار موی زنان بند است. حجاب همچنین آیکون و نماد جنبش ضد انسانی اسلام سیاسی در منطقه و جهان است. از هر دو جنبه حجاب و بی حجابی به بود و نبود جمهوری اسلامی گره خورده است.

زنان شجاعی که بی حجاب در خیابانها و پارکها و اماکن عمومی ظاهر میشوند میدانند که دارند تیشه به ریشه حکومت میزنند. این حکومت هم میداند با گسترش بی حجابی عمرش به آخر میرسد. مبارزه بر سر حجاب در واقع یک جبهه مهم انقلاب زن زندگی آزادی است.

مبارزه با حجاب در عین حال نمایانگر خصلت ضد مذهبی انقلاب جاری است.  حجاب اسلامی حتی در شکل “اختیاری” آن نیز زنجیری بپای زنان و ابزار بردگی جنسی آنانست. حجاب اسلامی سلول انفرادی زن است که او را از فعالیتهای ورزشی و اجتماعی محروم میکند. فلسفه اسلامی حجاب نیز همین است. حجاب مانند کفش چوبی در ژاپن باستان برای جلوگیری از تحرک زنان خلق شده است. از نظر حقوقی حجاب اجباری باید لغو شود اما زن ستیزی در نفس حجاب اسلامی، مستقل از اجباری و یا اختیاری بودن آن، نهفته است.

حجاب بسته بندی زن بعنوان کالای جنسی متعلق به “مرد محرم” است و مبارزه علیه حجاب مبارزه ای است علیه بردگی جنسی زنان و برای حرمت و کرامت زن بعنوان یک انسان مستقل و آزاده.

حجاب اجباری باید لغو شود، حجاب کودکان باید ممنوع شود، و حجاب اسلامی، همانند کلیت مذهب، باید با آگاهگری و روشنگری از جامعه جارو شود. با نفی عملی حجاب اجباری بر متن انقلاب جاری، نه تنها یک رکن هویتی رژیم زن ستیز حاکم فرو میریزد، بلکه گام مهمی برای مذهب زدائی از جامعه نیز به پیش برداشته میشود. انقلاب زن زندگی آزادی در کنه و عمق خود یک رنسانس عمیق ضد مذهبی است!

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

اینرا هم بخوانید

این کوه موش خواهد زائید – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …