حجاب آلت قتاله است!

“مرضیه طاهریان، کارگر ۲۱ ساله «نساجی کویر سمنان» واقع در شهرک صنعتی شرق، شب گذشته به علت گیر کردن سرش در دستگاه رینگ ریسندگی جان باخت. … در این گونه حوادث بی‌احتیاطی از سوی کارگر و کارفرما عامل اصلی بروز حادثه است که در این مورد نیز پس از بررسی دقیق مشخص خواهد شد.”
خبرگزاری هرانا


این قتل تکاندهنده را باید در پرونده قطور جنایات حکومت اسلامی ثبت کرد و هرگز از یاد نبرد. “عامل اصلی بروز حادثه” نه “بی احتیاطی از سوی کارگر و کارفرما” بلکه زن ستیزی حکومت اسلامی کارفرمایان است. “بررسی دقیق” لازم نیست. قاتل جمهوری اسلامی و آلت قتل حجاب اسلامی است. باید قتل زنان کارگر بوسیله حجاب را نیز در کنار سرکوب مبارزات کارگری، دستگیری و زندان و به شلاق کشیدن فعالین کارگری، شلیک به کولبران و سوختبران، و سوانح کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری که هر روزه در کارخانه ها رخ میدهد و هر روز جان و سلامت صدها کارگر را قربانی میکند، به کارنامه ضد زن- ضدکارگر جمهوری اسلامی افزود. مرگ دلخراش مرضیه اعلام میکند که حجاب صرفا سلول انفرادی زنان و دیوار آپارتاید جنسی نیست، بلکه ابزار قتل زنان کارگر نیز هست. باید این اسلحه را از دست حکومت گرفت.


اکنون در برابر جنبش کارگری و نهادها و فعالین این جنبش جبهه تازه ای باز میشود: جبهه مبارزه علیه حجاب و علیه آپارتاید جنسی در محل کار و در کل جامعه. بگذار جانباختن مرضیه طاهریان آغاز یک تعرض گسترده جنبش کارگری دست در دست جنبش حجاب برگیران و جنبش رهائی زن علیه قوانین ضد زن، علیه حجاب اجباری و تمامی قوانین ضد زن، و علیه کل حکومت زن ستیز و کارگر ستیز جمهوری اسلامی باشد. تعرضی که ویدا موحدها و سحر خدایاری ها و ریحانه جباری ها و مرضیه طاهریان ها چهره ها و نمادهای آن هستند. ننگ و نفرت بر حکومت زن ستیز سرمایه داران!
۸ نوامبر ٢١

اینرا هم بخوانید

این کوه موش خواهد زائید – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …