حزب کمونیست کارگری: اخباری از اعتراضات کارگری

  • روز ٢٢ اردیبهشت کادر درمانی صنايع پتروشيمی ماهشهر در پی عدم رسیدگی به اعتراضاتشان و عدم دریافت حقوق خود در مقابل بیمارستان تجمع کردند.
  • روز ٢٢ اردیبهشت کارگران پتروشیمی رجال واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان، برای چندمین روز متوالی تجمع و اعتراض کردند. به گفته کارگران علاوه بر تعویق پرداخت دستمزدها تا این تاریخ و با توجه به شروع قراردادهای جدید کارگران، امور اداری و منابع انسانی شرکت، مصوبه طرح طبقه‌بندی مشاغل و مزایای اقلیمی کارگران شامل فوق‌العاده‌های بدی آب‌ وهوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و سختی شرایط محل زندگی، برای سال ۹۹ را لحاظ نکرده است.
  • روز ٢٢ اردیبهشت کارکنان اخراجی عوارضی‌های استان قزوین با خواست بازگشت به کار برای چندمین بار متوالی مقابل وزارتخانه راه و شهرسازی دست به تجمع زدند. بنا به خبر در فروردین سال جاری پیامکی به ۵۱ نفر از کارکنان عوارضی‌های قزوین ارسال شده و از آنها خواسته اند که خود را به بیمه بیکاری معرفی کنند. در صورتی که سال گذشته به آنها وعده داده شده بود که جذب سازمان راهداری می‌شوند.
  • روز ٢١ اردیبهشت صیادان هرمزگان در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت معیشتی خود وعدم حمایت دولت برای تامین زندگی آنها که در آمدی ندارند، تجمع کردند. معلق شدن بسیاری از کارها در شرایط کرونا باعث قطع در آمد کارکنان این بخشها شده است و حکومت اسلامی نه فقط هیچگونه سیستم تامین اجتماعی برای مردم ندارد، بلکه حقوق و دستمزد کارکنان بخشهای دولتی را هم به موقع نمی پردازد.
  • روز ٢١ اردیبهشت رانندگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری یاسوج در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت چند ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.
  • هیراد پیربداقی فعال دانشجویی و از حامیان زندانیان هفت تپه که همراه دو دانشجوی دیگر در پنجم شهریور ۹۸ آزاد شده بود، در بیستم اردیبهشت برای اجرای حکم جدیدی که ۳ اسفند ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است فراخوانده شد. بیدادگاه جمهوری اسلامی برای حکم ۶ ماه حبس تعزیری وی او را با اتهاماتی چون «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ٦ ماه حبس محکوم کرده است. در این ابلاغیه از او خواسته شده است که ظرف ۵ روز خود را به شعبه اجرای احکام دادسرای انقلاب معرفی کند. تمامی احکام امنیتی باید فورا لغو و احضارها پایان یابد.
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٢ اردیبهشت ۱۳۹۹، ١١ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …