حزب کمونیست کارگری: اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی و ادامه اعتراضات کارگران پروژه سد شفارود


اطلاعیه خبری

اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی

بنا بر خبر منتشر شده در کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت  صبح روز چهار بهمن کارگران پتروشیمی رازی واقع در سربندر منطقه نفتی ماهشهر در اعتراض به ممانعت ورود برخی از همکاران خود به محل کارشان، در حرکتی یکپارچه دست به اعتصاب زدند و مقابل حراست جمع شدند و راهپیمایی کردند.  خواست این کارگران بازگشت به کار فوری همکارانشان است. شورای سازماندهی در انتهای گزارش خود مینویسد: “شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، پشتیبانی و حمایت خود از اعتراض این همکاران در پتروشیمی رازی را اعلام میدارد و اینگونه تحرکات ضد کارگری کارفرمایان را ادامه شیوه های سرکوب و فشار بر کارگران مطالبه گر میداند. راه مقابله با موج اینگونه فشارها در تشکیل شوراهای مستقل کارگری است که بتوانیم نمایندگان مان را بدون دخالت کارفرمایان و نهادهای دولتی و امنیتی، با اراده جمعی خودمان انتخاب کنیم.”.

تجمع اعتراضی کارگران پروژه سد شفارود

روز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه کارگران پروژه سد شفارود رضوانشهر در اعتراض به عدم پرداخت هفت ماه حقوق معوقه و بلاتکلیفی در وضعیت شغلی شان بار دیگر در محوطه این پروژه دست به تجمع زدند. در تجمع اعتراضی این روز زیر فشار اعتراض کارگران، فرماندار رضوانشهر در جمع کارگران حضور پیدا کرد و اعلام نمود که با توجه به بدعهدی پیمانکار، کارفرمای سد شفارود وعده رسیدگی به مطالبات کارگران تا روز چهارشنبه را داده است. کارگران اعلام کردند که اگر این وعده عملی نشود به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …