خمینی “گوگولی مگولی” بی بی سی!

بی بی سی حدود سی و نه سال پیش در به قدرت رساندن خمینی و اسلامیون در ایران به این جریان مرتجع خوش خدمتی کرد و حالا هم دست بردار نیست.

اخیرا در سایت بی بی سی فارسی گزارشی از مصاحبه نوه خمینی، زهرا اشراقی، با روزنامه شرق منتشر شده است که یک هدف سیاسی را دنبال می کند: تطهیر خمینی!

تصویری که در این گزارش بی بی سی از خمینی داده می شود یک فرد ” گوگولی مگولی” است. “آقا” در واکنش به وادار کردن نوه اش به پوشیدن لباس سیاه گفته است که : “این رفتار ریاکاری است و آدم باید لباس خوب بپوشد.” او همچنین در اعتراض به اینکه نوه اش را به دلیل رای دادن به بنی صدر به دانشگاه راه نداده اند گقته است که “این که دلیل نمی شود”. و بلاخره ما در این گزارش می خوانیم که گویا خمینی بدلیل مخالفتش با “تشریقات” به جایی سفر نکرده است. زهرا اشرافی گفته است “پدربزرگم فضای شهر بعد از انقلاب را ندید”!

کسی که بنیانگذار یکی از سیاه ترین حکومت های استبدادی جهان به شمار می رود، کسی که به فرمانش کردستان و ترکمن صحرا را به خون کشاندند و در دانشگاهها دانشجویان را به گلوله بستند، کسی که با بی رحمی تمام فرمان قتل شریف ترین فرزندان مردم را در دهه شصت صادر کرد، کسی که سعی کرد زنان را از صحنه فعالیت اجتماعی حذف کند و آنها را به کنج خانه ها بفرستد و کسی که می گقت “اسلام نمی گذارد زنها لخت به دریا بروند و با مردان شنا کنند و پوستشان را می کنیم” به ناگهان به موجودی دوست داشتنی تبدیل می شود که حتی از دنیای توحش و جنایتی که خود خالق آن بود، خبر نداشته است.

در طول تاریخ برای تبرئه رهبران جنایتکار بعضا تقصیر را به گردن  دور و بری ها انداخته اند که اطلاعات غلط را به این اشخاص داده اند. بی بی سی هم دارد همین کار را می کند و می خواهد به ما یادآور شود که این بنگاه خبر رسانی به آنچه که حدود چهل سال پیش کرد وفادار است و اینبار درصدد است “روح مهربان آقا” را با قلوب زخم خورده مردم ایران پیوند دهد. بی بی سی هم به مانند بخشی از حکومت اسلامی می خواهد خمینی را طوری به تفسیر بکشاند تا با مشاطه گری نظام جمهوری اسلامی، این حکومت را از تعرض مردم معترض و خشمگین مصون نگه دارد.

بی بی سی البته خیال می کند که می تواند با بازنشر “خاطره های شیرین” نوه خمینی، کلاغ را رنگ کند و بجای قناری بفروشد. اما این خیالی پوچی است. قریب به چهل سال حکومت پر از جنایت و کشتار و ظلم حکومت اسلامی با هیج تزئیتی پوشیدنی نیست. بخصوص آنکه با استفاده وسیع و گسترده مردمی از مدیای اجتماعی و پایان دوره انحصار رسانه های سرمایه داری بر خبر و گزارش، حقیقت بدون واسطه و از زبان خود قربانیان رژیم های مستبدی  چون جمهوری اسلامی سخن خواهد گفت.

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …