خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۹:شورش زندانیان در کرج، شعاردهی در متروها و دیگر اخبار اعتراضات

امروز  زندانیان  بندهای دو، سه و چهار زندان مرکزی کرج در اعتراض به توطئه کثیف مسئولین زندان برای اجرای اعدام بازداشتی‌های انقلاب تحت نام محکوم به مواد مخدر دست به شورش زدند.  بنا بر خبر این اعتراض بدنبال انتقال یکی از بازداشتی ها به بند انفرادی صورت گرفت. طی گزارشات بدنبال این اعتراض در این زندان درگیری شده و با وجود اتش سوزی، زندانبانان درب هوا خوری را بستند و زندانیان هجوم بردند که در را باز کنند که منجر به درگیری شد. گفته میشود درجریان این درگیری دهها نفر زخمی و  دو نفر کشته شده اند. بیش از سی آمبولانس برای انتقال مجروحین به زندان رفته است. در جریان این اعتراض زندانیان شعارهای ضد حکومتی سر میدادند. بنا بر خبرها تعداد زیادی از نیروهای سرکوب  و ماشین‌های آتش‌‍نشانی در مقابل این زندان مستقر شده بودند.

متروهای تهران بیش از بیش به مرکز تظاهرات و شعاردهی مردم تبدیل شده است و امروز در چند مترو از جمله متروی دروازه شمیران، ایستگاه توپخانه، ایستگاه دروازه دولت مردم معترض شعار دادند: “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “مرگ بر خامنه ای”، ” این آخرین پیامه هدف کل نظامه” ، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، ” قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان” و “مرگ بر دیکتاتور”. در یکی از مترو ها مردم ترانه “برای” را همخوانی کردند.

یک حرکت اعتراضی دیگر در مدرسه  ای در کرمانشاه بود. در این حرکت اعتراضی دانش آموزان هنرستان هنرهای زیبا آهنگ “بلاچاوو”  را همخوانی کردند و شعار دادند:”مجید ما رو بردن  جنازه شو آوردن”، “کشته ندادیم که سازش کنیم  رهبر قاتل رو ستایش کنیم”، “مرگ بر خامنه‌ای”، “خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن”،  و “این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت”.

امروز همچنین دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد شیراز در اعتراض به بازداشت محمد احمد وند و دیگر دستگیریها تجمع کردند. دانشجویان شعار میدادند:” محمد  احمدوند آزاد باید گردد”.  همچنین دانشجویان دانشگاه چمران در این روز در اعتراض به دستگیریها و اعدامها، در محوطه دانشگاه تجمع داشتند.

امشب نیز شعاردهی های شبانه در محلات متعددی از تهران و شهرهای دیگر جریان دارد. در تهران پارس، سید خندان، نارمک، سعادت آباد، فرمانیه، جنت آباد و چیتگر تهران مردم شعار میدادند:”  مرگ بر خامنه‌ای قاتل”، ” امسال سال خونه سید علی سرنگونه”. در شهر ری نیز شعارهای شبانه طنین انداخته بود.

از سوی دیگر کارزار پزشکان در حمایت از همکار خود حمید قره حسنلو که حکم اعدام دارد و همسرش فرزانه قره حسنلو و علیه اعدامها با قدرت در جریان است. تا کنون پزشکان بسیاری از داخل ایران و در سطح جهان با این کارزار اعلام پشتیبانی کرده اند. همچنین در این رابطه یعنی در حمایت از حمید قره حسنلو و همسرش طوماری به جریان افتاده و بسیاری آنرا امضا کرده اند. یک شکل مقابله با سرکوبگریهای حکومت کارزارهای مبارزاتی در همبستگی با بازداشت شدگان و جلب وسیع همبستگی های جهانی و اجتماعی است.

روز گذشته علاوه بر گزارشات قبلی در اهواز، مراسم خاکسپاری دنیا فرهادی دانشجوی ۲۲ ساله رشته معماری ایذە‌ای ساکن اهواز در آرامستان روضه الزهرا در شهرستان ایذه برگزار شد. دنیا فرهادی بدست جنایتکاران جمهوری اسلامی شکنجه و کشته شد و خانواده اش بعد از ساعتها جستجو جسد بی جان دخترشان را در ساحل رود کارون یافتند. جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن به جنایاتش مدعی شده که دنیا فرهادی خودکشی کرده و از بالای پل خود را به داخل رودخانه انداخته است. این جنایت بر خشم و نفرت مردم بشدت دامن زده است. در مراسم خاکسپاری دنیا فرهادی جمعیت بسیاری شرکت داشتند. مردم با شرکت وسیع خود یاد جانباختگان انقلاب را گرامی میدارند و عزم جزم خود را برای سرنگونی حکومت اعلام میکنند.

آخرین خبر اینکه کمبود گاز باعث جیره بندی آن در صنایع بزرگ مثل پتروشیمی ها، فولاد، سیمان و نیروگاههای برق حرارتی شده است. به خاطر این کمبود در این کارخانجات از سوخت “مازوت” که بسیار آلاینده و خطرناک است استفاده میشود. این موضوع بر آلودگی هوای بسیاری از شهرها تاثیر گذاشته  و  این خود به موضوع اعتراض مردم تبدیل شده است.

و بالاخره اینکه فراخوان برای سه روز اعتراض سراسری علیه اعدامها و در تداوم انقلاب برای روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر با استقبال بخش های مختلف جامعه روبرو شده است. از جمله امروز تعدادی از اعضای کادر درمان مراکز بهداشتی و درمانی کشور در فراخوان‌هایی عمومی اعلام کردند که در اعتراض به کشته شدن آیدا رستمی، پزشک جوان اهل استان گلستان و در همراهی با فراخوان اعتراضات سراسری،  در روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر اعتصاب خواهند کرد.  زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

. نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری:حکم اعدام توماج صالحی می‌شکند اما هزینه‌های آن جبران نمی‌شود

روزنامه اعتماد،علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری:حکم اعدام توماج صالحی می‌شکند اما هزینه‌های آن جبران نمی‌شود. علی …