در نشست سران اروپا با بایدن چه گذشت؟

نشست سران اروپا روز پنجشنبه ۵ فروردین (۲۵ مارس) با حضور نمایندگان کشورهای عضو و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا، پس از این نشست در کنفرانسی مطبوعاتی با استقبال از حضور رئیس‌جمهور آمریکا گفت اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید با حرکت مشترک ثبات، دموکراسی و همچنین امنیت جهانی را تضمین کنند.

آقای میشل گفت: «آنچه ما اکنون می‌بینیم این است که ارزش‌های دموکراسی و حاکمیت قانون بار دیگر تحت فشار قرار گرفته‌اند و تهدیدات داخلی و خارجی وجود دارند… آمریکا و اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی در قبال‌ نسل‌های آینده مسئول هستند.»این اولین بار پس از ۱۱ سال بود که یک رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس سران اروپا شرکت می‌کرد.

 میشل در ادامه هدف اتحادیه اروپا را در مقطع فعلی تامین واکسن کافی برای شهروندان خود خواند و گفت با تصمیمات اتخاذ شده روند واکسیناسیون شتاب خواهد گرفت.

رئیس‌ کمیسیون اروپا همچنین روابط با ترکیه را اولویتی حائز اهمیت برای اتحادیه اروپا خواند و گفت چنانچه ترکیه رفتاری مثبت در پیش بگیرد، اتحادیه در هفته‌های آینده بسته‌های پیشنهادی مناسبی در زمینه‌های مهاجرتی و اقتصادی به این کشور ارائه خواهد داد.آقای میشل تصمیم اصلی و رسمی را در این خصوص به اجلاس آینده اتحادیه اروپا در ماه ژوئن موکول کرد.یورونیوز

اینرا هم بخوانید

عراق؛ ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایان

پارلمان عراق روز شنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن همجنسگرایی مجازاتی تا ۱۵ …