فاجعه فقر و فلاکت در ایران: دولت روحانی هنوز آمارهای سال 1386 را مبنای محاسه دستمزدها و خط فقر قرار میدهد!

فاجعه فقر و فلاکت در ایران: دولت روحانی هنوز آمارهای سال1386 را مبنای محاسه دستمزدها و خط فقر قرار میدهد!

650 هزار تومان خط فقر  در سال 86  اعلام شده بود.خط فقر امروز بالای دومیلیون تومان و دستمزدهای دریافتی 700 هزار تومان است.بیش از 80 درصد کارگران شاغل زیر خط فقر زندگی می باشد.روزنامه قانون در این باره نوشته:آخرین آمار رسمی اعلام شده در این زمینه به سال 1386 باز می گردد. خط فقر در این سال 650 هزار تومان اعلام شده بود پس از آن هیچگاه خط فقر به شکل رسمی اعلام نشده است.اما مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با استناد به اینکه مراجع غیر رسمی خط فقر در سال 95 را برآورده کرده اند؛ این رقم را یک میلیون و هشتصد هزار تومان اعلام کرده است.

اینکه نهادها و ارگانهای مسئول آمارگیری دولت روحانی آمار و ارقام را دستکاری کرده وآمار سفارشی”ویژه برای دولت” تهیه می کنند، جدید نیست. اما به تازگی یک مورد در این باره توسط روزنامه قانون با استناد به مراجع دیگر حکومتی رو شده است؛ که ابعاد دستکاری آمار و داده های اقتصادی را نشان می دهد. بر اساس گزارش این روزنامه دولت آمارهای سال 1386 را مبنای محاسبه دستمزدها و خط فقر امروز؛ یعنی در  سال 95 قرار داده است. سال 85 خط فقر حکومتی 650 هزار تومان اعلام شده بوده  در حالیکه باندهای دیگر حکومتی از جمله شورای های اسلامی و مرکز پژوهشهای مجلس حکومت خطر فقر را بالای دو میلیون تومان اعلام کرده اند. در این گزارشات بانک مرکزی هزینه های زندگی را در سال 94 نزدیک به 3 میلیون تومان اعلام کرده است.

با نگاهی به این آمار و ارقام و اعترافات باندهای حکومت دزدان  و سرمایه داران آدمکش اسلامی معلوم میشود که ابعاد فقر و فلاکت در جامعه بسیار گسترده است. اگر همین آمارهای حکومتی را مبنا قرار بدهیم بیش از 80 درصد جمعیت کارگری شاغل زیر خط فقر دستمزد دریافت می کنند. دستمزدهای 700 هزار تومانی که به کارگران تحمیل شده فقط کفاف 10 روز هزینه دخل و خرج میلیونها انسان می باشد. خود حکومت و بانک مرکزی اش بی شرمانه خط فقر امسال را نزدیک به دومیلیون تومان اعلام کرده اند. حالا حساب کنید ابعاد فاجعه و فقرو فلاکتی که تازه آن هم بر بخش اعظم کارکن جامعه تحمیل شده است؛ چه ابعاد گسترده و فاجعه باری دارد.

مسئول این همه فقر و فلاکت، دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر، جمهوری اسلامی دولت دزدان و قاچاقچیان و در راس همه آنها خامنه ای رئیس حکومت دزدان می باشد. در کنار تحمیل این وضعیت اسفناک به میلیونها کارگر در ایران، دزدیهای افسانه ای حکومت و باندهایش هم ابعاد نجومی به خود گرفته است. روزی نیست که خود حکومت گوشه هایی از ابعاد دزدیهای افسانهای باندهای دزدش را رو نکند.در کنار این چپاوول و غارت کارگران و مردم ، هزینه های سرسام آوری که حکومت برای حفظ و بقای حاکمیتش برای دم و دستگاه سرکوب و زندان و اعدام و حمایت از تروریسم اسلامی و.. اختصاص می دهد، را نیز باید اضافه کرد تا ابعاد این جنایت حکومت در تحمیل فقر و فلاکت بر گرده کارگران و مردم، روشنتر شود.

همه جناح های و باندهای حکومت و در راس آن دولت روحانی، بیت رهبری، خامنه ای، همه سران و مقامات حکومت آدمکشان بانی و عامل این وضعیت می باشند. سران حکومت دزدان و قاچاقچیان آدمکش اسلامی بحق مورد نفرت و انزجار مردم ایران هستند. اما کارگران ساکت ننشسته اند. مبارزه و اعتراض کارگران و کارکنان بخش های مختلف جامعه علیه این وضعیت هم ادامه دارد. خواستها و مطالبات کارگران روشن است. افزایش فوری دستمزدها، بیمه بیکاری مکفی برای همه افراد جویای کار، برخورداری از همه امکانات یک زندگی انسانی و بدون دغدغه و ترس از سقوط به زیرخط فقر و.. از جمله خواستهای کارگران می باشد که در هر مبارزه کارگری فریاد زده میشود. کارگران و مردم به خوبی می دانند که باید حق شان از حلقوم حکومت دزدان سرمایه داران آدمکش اسلامی به زور مبارزه و اعتراض باید بیرون بکشند. و این یک جنگ هر روزه طبقه کارگر و اقشار زحمتکش جامعه با حکومت سرمایه داران است.اتحاد و همبستگی، تشکل و مبارزات سراسری با شعار ها و خواستهای روشن، پاسخ کارگران به حکومت و دولت قاچاقچیان و دزدان اسلامی سرمایه داران در ایران می باشد. کارگران و مردم هر چه داشته و دارند به خاطر مقاومت و مبارزه و ایستادگی در برابر حکومت می باشد.

محمد شکوهی

29 دیماه 1395، 18 ژانویه 2017

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …