دومین قطعنامه شورای حکام علیه ایران؛ «تهران باید فورا با آژانس همکاری کند»

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۲۶ آبان با تصویب قطعنامه‌ای با ۲۶ رای موافق و ۲ رای مخالف از ایران خواست که فورا با تحقیقات بازرسان آژانس در مورد ذرات پیدا شده اورانیوم در تاسیسات اعلام‌نشده خود همکاری کند.

این دومین قطعنامه شورای حکام در سال جاری در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است. تهران خواستار بسته شدن این پرونده است و گفته که در غیر این صورت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام باز نخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ۲۶ کشور به قطعنامه پیشنهادی آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان رای مثبت داده، دو کشور با آن مخالفت کرده‌اند، پنج کشور رای ممتنع داده و دو کشور نیز در رای‌گیری شرکت نکرده‌اند.روسیه و چین با این قطعنامه مخالفت کرده‌اند.

اما رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که دیدار هفته آینده با مقامات ایرانی برای پایان دادن به بن‌بست گفت‌وگوها درباره کشف آثار اورانیوم در تاسیسات اعلام‌نشده ایران انجام شود.

او در توئیتی درباره پیامدهای لغو این دیدار گفت: «وضعیت را از آنچه که هست بدتر خواهد کرد. ما هیچ پیشرفتی نداریم».رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

خزعبلات عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم:”با زنان زیبایی که اهل فرزندآوری نیستند ازدواج نکنید”!

رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی گفته است:”با زنان زیبایی که اهل …