کمیته بین المللی علیه اعدام: جلوی اعدام معترضین را بگیریم!

پس از برگزاری محاکمات فرمایشی دستگیر شدگان اعتراضات اخیر بنا به خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی تاکنون برای چهار تن حکم اعدام صادر شده است.  جمهوری اسلامی آنقدر از عواقب صدور چنین احکامی می ترسد که حتی حاضر نشده است اسامی این محکومین به اعدام را منتشر کند. اما مقایسه مفاد کیفرخواستی که در دادگاههای فرمایشی برای معترضین صادر شده با  آنچه که در احکام اعدام آمده است حدس و گمان در باره هویت محکوم شدگان به اعدام را تقویت می کند. منوچهر مهمان نواز، محمد قبادلو( متولد ۱۳۷۹)، محمد بروغنی و سهند نور محمدزاده ( متولد ۱۳۷۵)  که  قبلا به محاربه و یا افساد فی الارض متهم شده بودند می توانند جز کسانی باشند که حکم اعدام دریافت کرده اند. نباید اجازه دهیم که جمهوری اسلامی اسامی و مشخصات محکومین به اعدام را پنهان کند و در بی خبری جامعه،  نقشه های جنایتکارانه اش را دنبال کند.

جمهوری اسلامی زخم خورده از انقلاب مردم ایران و مستاصل تر از همیشه این احکام اعدام را در شرایطی صادر می کند که به خوبی می داند که صدور و اجرای هر حکم اعدام می تواند به شعله ورتر شدن خشم و اعتراض مردم بیانجامد. از همین رو گفته است که این احکام اعدام قطعی نیستند و قابل تجدید نظر خواهی هستند. این ما مردم هستیم که می توانیم کاری کنیم که جمهوری اسلامی احکام اعدام را فورا  لغو کند.

دست به کار شویم و به رژیمی که تدارک اعدام معترضین در بند را می بیند اعلام کنیم که  اجازه نخواهیم داد به جان و هستی آنها  تعرض کند.  دستگیرشدگان نه فقط نباید اعدام شوند که همه آنها باید فورا آزاد شوند. خواست لغو احکام اعدام و آزادی فوری دستگیرشدگان را در همه جا طنین انداز کنید.  با خانواده های دستگیر شدگان همراهی  کنید  و آنها را در مبارزه برای آزادی عزیزانشان یاری رسانید.  نام محکومین  به اعدام  را رسانه ای کنیم  و در شبکه های اجتماعی  و بر در دیوار شهر نامشان را وسیعا پخش و نقش کنیم و صدایشان باشیم. در اعتراضات خارج کشور عکسهایشان را در دست بگیریم و خواهان آزادیشان شویم. در سطح بین المللی به سراغ نهادها و تشکل کارگری و مردمی برویم و از آنها برای نجات این عزیزان کمک بخواهیم. بر دولتها فشار بیاوریم که جمهوری اسلامی را برای لغو فوری احکام اعدام زیر فشار بگذارند.

جلوگیری از اعدام معترضین در بند یکی از جبهه های مهم انقلاب جاری در ایران است. پیروزی در این جبهه عمر ننگین جمهوری اسلامی را کوتاهتر می کند و راه پیروزی ما بر دشمن را هموارتر خواهد کرد.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۶ آبان ۱۴۰۱- ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …