رافائل گروسی: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی کاملا شفاف نیست

آسوشیتدپرس به نقل از رافائل گروسی نوشت: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی کاملا شفاف نیست!

رافائل گروسی برنامه هسته‌ا‌ی ایران را “کاملا شفاف” ندانسته و در واکنش به اظهارات رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران که گفته بود، ایران “همه آستانه‌های علم و فناوری هسته‌ای را دارد” می‌پرسد : «خب، بگویید چه دارید؟»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه‌شنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران در مورد برنامه هسته‌ای خود “کاملاً شفاف نیست”.رافائل گروسی در سخنانی در نشست جهانی دولت‌ها در دبی، به آخرین سخنان علی اکبر صالحی در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه به “انباشت پیچیدگی‌ها” در خاورمیانه اشاره کرد.

بر اساس گزارش ، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این رابطه گفت: «ایران چهره‌ای از خود را به نمایش گذاشته است که در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای آن، کاملا شفاف نیست.» او تأکید کرد: «این البته بالا رفتن خطرها را موجب می‌شود.»این اظهارات رافائل گروسی در پی اظهارات رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران بیان شد که گفته بود ایران از تمام مقدمات تولید بمب اتمی برخوردار است.

گروسی افزود که در ایران “درباره سلاح‌های اتمی خیلی راحت حرف زده می‌شود، از جمله اخیراً یک مقام بسیار ارشد گفت، در واقع، ما همه چیز داریم که سرهم‌بندی نشده‌اند”. گروسی گفت: «خوب، لطفاً به من اطلاع دهید که چه چیزی دارید.»

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

سه روز پس از خبر «شوکه‌کننده» صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، رپِر معترض، اعتراض …