روضه رئیس جمهور و نوحه خوانی پلیس!

این روزها دو فیلم در مدیای اجتماعی منتشر شد که فقط در جمهوری اسلامی ایران قابل تصور است. در یک فیلم حسن روحانی رئیس جمهور وزرایش را جمع کرده و برایشان روضه امام حسین میخواند و آنها هم به پیشانی خود میکوبند و زار زار ادای گریستن در می آورند! در یک ویدئوی دیگر یک پلیس با کلاه و لباس تمام رسمی و کلت و تجهیزات پلیسی، بلندگویی در دست دارد و به همراهی صدای طبل نوحه علی اصغر و امام حسین میخواند و یک عده سینه زن و زنجیرزن سیاه پوش پشت سرش سینه میزنند و زنجیر زنی میکنند. اینها نمونه هایی از بروزات حکومت “مدرن اسلامی” در دوره روحانی “اعتدال گرا” است!

این صحنه ها واقعا نایاب و تاریخی است. در آینده نزدیکی اینها را بعنوان خنده دارترین عجایب این دوره همچون دندان و استخوان دایناسور به مردم نشان خواهند داد تا بفهمند چه موجودات عقب مانده ای بر کره زمین زندگی میکرده اند و حتی در یک دوره بر کشوری بزرگ و مدرن مثل ایران حاکم بوده اند.

یک پیشروی بشریت با انقلاب فرانسه و بویژه انقلاب اکتبر در شوروی جدایی مذهب از دولت بود. مدتها طول کشید که این اصل در کشورهای مختلف اجرا شود. مذهب هرجا که باشد چیز گندی است. اما بعنوان عقیده شخصی آزاد است. بعنوان قانون و سیستم دولتی و حکومتی در مقاطعی از تاریخ به بشریت تحمیل شده است و فجایع عظیمی ببار آورده است که یک نمونه اش در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی است. اکنون در دنیا کشورهای زیادی نیستند که حکومت مذهبی دارند. جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اصلی ترین و مشهورترین کشورها در این رابطه اند. در عربستان در قرن بیست و یکم با شمشیر سر میبرند، زنان اجازه ندارند بدون همراهی شوهرانشان از خانه خارج شوند و روزه خواری با شلاق پاسخ میگیرد و چند همسری برای مردان معمول است و رانندگی زنان هم تا همین چند هفته پیش ممنوع بود. در ایران هم کمابیش همین نوع قوانین اجرا میشود و مشقات زیادی را به مردم تحمیل کرده است. در خصوصی ترین جنبه های زندگی افراد دخالت میکنند و قوانین عهد عتیقی ازدواج کودکان و صیغه و سنگسار را حاکم کردند.

اما جامعه دارد این سیستم عقب مانده عهد عتیقی را تف میکند. ایران شاید امروز در دنیا ضد مذهبی ترین کشور باشد. و قطعا چندان طول نخواهد کشید که انقلاب مردم به دوره آخوند و قوانین اسلامی برای همیشه پایان خواهد داد و خیلی زود مذهب از سطح جامعه جارو خواهد شد.

ما مردم باید روشن و شفاف از “جدایی دین از دولت” و آزادی بی قید و شرط عقیده و بیان و انتقاد به هر عقیده ای دفاع کنیم و قوانین و سنتها و احادیث اسلامی و مذهبی را کلا از صحنه حکومت و قانون بیرون برانیم. جامعه باید بر اساس منافع و مصالح مردم و بر طبق پیشرفته ترین دستاوردهای بشری اداره شود نه بر اساس اعتقادات مذهبی و عقب مانده یک مشت آخوند روضه خوان و نوحه خوان و مرتجع. رئیس جمهور روضه خوان و پلیس نوحه خوان جلوه هایی مربوط به عهد عقب ماندگی و توحش است*

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …