ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل به جمهوری اسلامی رسید

درست در روزهایی که جمهوری اسلامی بساط اعدام و چوبه دار برپاکرده دهها نفر را اعدام و صدها نفر دیگر حکم اعدام گرفته اند، سپردن ریاست یک مجمع این شورا به حکومت اعدام، یک دهن کجی آشکار مدعیان حقوق بشربه اعتراضات مردم ایران علیه جمهوری اسلامی است. حکومت اعدام و زندان باید از همه مجامع جهانی اخراج گردد.

بی بی سی:واکلاو بالک، رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفته است که علی بحرینی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو، به عنوان رئیس مجمع اجتماعی این شورا تعیین شده است.

انتصاب ایران براساس اصل چرخش دوره‌ای بین کشورهای عضو در مناطق مختلف جهان صورت گرفته و آقای بالک در نامه‌ای در روز چهارشنبه، این انتصاب را به اطلاع نمایندگان کشورهای عضو شورا رسانده است.

مجمع اجتماعی یک نشست سالانه است که توسط شورای حقوق بشر تشکیل می شود و هدف از برگزاری آن «گفتگوی باز و تعاملی بین جامعه مدنی، نمایندگان کشورهای عضو، و سازمان‌های بین دولتی» عنوان شده است.

موضوع نشست امسال که در روزهای ۲ و ۳ نوامبر برگزار خواهد شد «نقش علم، فناوری و نوآوری» در پیشبرد حقوق بشر در چارچوب بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری است.گزینش نماینده ایران به ریاست این نشست با انتقاد و اعتراضاتی همراه بوده است و معترضان گفته‌اند که عملکرد حکومت جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر این انتصاب را فاقد وجاهت و معنی کرده است.

اینرا هم بخوانید

عملیات اسرائیل در رفح بیمارستان‌ها را به وضعیتی «فاجعه‌بار» کشانده

هرچند اسرائیل هنوز یک تهاجم زمینی تمام عیار به شهر رفح را آغاز نکرده، اما …