سوختهای فسیلی و فسیلهای سوخته!

به بهانه کنفرانس تغییرات اقلیمی در گلاسکو

از آرشیو:

سوختهای فسیلی و فسیلهای سوخته!
“اهواز اولین شهر آلوده جهان، سنندج سومین، کرمانشاه ششمین و یاسوج نهمین شهر آلوده جهان است.”
موسسه پژوهشی کوارتز

اولین بار که این خبر را دیدم فکر کردم اشتباه چاپی ای رخ داده است. آخر چطور ممکن است این شهرها از هنگ کنک و نیویورک و شانگهای و دهلی آلوده تر باشند؟ جمعیتشان بیشتر است؟ ترافیک سنگین تری دارند؟ صنعتی تر هستند و کارخانجات بیشتری دودهای سمی شان را در فضا پخش میکنند؟ .. خیر. اگر علت اینها بود شهری مثل یاسوج باید در لیست پاکیزه ترین شهرهای دنیا قرار میگرفت. علت را باید جای دیگری جست.

شهرهای ایران خصوصیتی دارند که پرترافیک ترین و صنعتی ترین شهرهای دنیا ندارند: تحت حاکمیت جمهوری اسلامی هستند! اگر حکومت اسلامی نصف شرط و شروط و قید و بند و قانون و مقرراتی که علیه زنان وضع و اجرا میکند علیه آلودگی محیط زیست اجرا میکرد شهرهای ایران با چنین فاجعه ای روبرو نبودند. اسلام در حکومت سمی ترین و آلاینده ترین ماده است! آیات عظام و بیت رهبری و خامنه ای و رفسنجانی و روحانی و مصباح یزدی بمراتب از اکسید دو کربن و سوختهای فسیلی و دود گوگرد و ترکیبات سربی سمی تر و بحال محیط زیست مضرترند!

علت العلل آلودگی هوا در ایران سوختهای فسیلی نیست، فسیلهای اسلامی حاکم بر جامعه است. حکومت اسلامی را جارو کنید، علت اصلی آلودگی در ایران از بین میرود. هم آب و هوا و محیط زیست طبیعی پاکیزه خواهد شد و هم محیط زیست اجتماعی.

اینرا هم بخوانید

این کوه موش خواهد زائید – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …