سومین روز اعتصاب در فولاد اهواز، دستگیری ناهید خداجو از فعالین کارگری

امروز سوم  اسفند  اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز وارد سومین روز خود شد. اعتراض آنان به تعلیق شماری از کارگران معترض و  ممنوع الورود کردن آنها، و عملی نشدن خواستهایشان از جمله اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل است.  

طبق اخبار منتشر شده از سوی صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد روز گذشته تعداد دیگری از کارگران این شرکت نیز ممنوع الورود شدند و این موجب خشم بیشتر کارگران شده است. در روز گذشته دوم اسفند کارگران این مجتمع به نشانه همبستگی با دادن شعار  به همکاران تعلیقی که در مقابل شرکت چادر زده و متحصن شده اند، پیوستند.

کارگران طبق معمول مجمع عمومی خود را برگزار کردند و در این مجمع یکی از کارگران در همبستگی با کارگران اخراجی و مطالبات کارگران سخنرانی پرشوری داشت.  او گفت: ” ما در گروه ملی برای حقوق کارگران ، برای خودمان مبارزه می‌کنیم. اتحادمان را حفظ کرده‌ایم تا با اراده‌ای آهنین مقابل طماعان و دزدان بایستیم. آنقدر اعتصاب کرده‌ایم که حساب آن از دستمان در رفته است. این دستهای خالی و زحمتکش و این صدای رسا و معترض ماست. فریادی از حنجره‌ی دردکشیده‌ گروه ملی فولاد اهواز برای هر آنکه هنوز شک دارد به عظمت و شرافت این رزم.  ناکارآمدی و فساد این مدیران و مسئولان عامل بدبختی و بی‌نظمی است، اما ما را بیکار و بی‌پول می‌کنند… تحمل کردن چنین شرایطی در این شرکت و این استان، به معنی تحمیل ذلت است که دود و خاکستر آن با هدایت فرمانداری و ترفند بانک‌ها و فوت نهاد امنیتی، اول و آخر در چشم کارگر و مردم محروم میرود. پس بجنگ برای حقت و سرنوشت خودت و خانوادت و همکارانت. با قدرت جمعی و صدای واحد، اخراج کارگر فولاد و حق‌خوری و دست‌درازی به مطالبات کارگری را در هم می‌شکنیم. فولادی داد بزن ، حقتو فریاد بزن”.

در این اعتراضات کارگران فولاد اهواز با اعتصاب و تجمعات پرشور خود و همبستگی با همکاران اخراجی و ایجاد همدلی در مجمع عمومی شان صحنه های درخشانی از اتحاد و اعتراض کارگری را آفریدند. از اعتراضات این کارگران وسیعا حمایت کنیم. 

خبر دیگر اینکه روز گذشته دوم اسفند ماه ناهید خداجو از فعالین شناخته شده کارگری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شده است. بنا بر گزارشات منتشر شده در ساعت دوازده و نیم ظهر این روز تعداد زیادی از مأموران امنیتی به منزل یکی از دوستان ناهید خداجو واقع در فردیس کرج یورش برده و پس از  دو ساعت تفتیش منزل وی، ناهید خداجو را که در آنجا حضور داشت بازداشت کردند. ناهید خداجو از فعالین کارگری در روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس بازداشت و سپس به پنج سال زندان محکوم شده بود. با اعتراضات گسترده و سراسری سرکوبگریهای حکومت را میتوان عقب زد. جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند و برود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ اسفند ۱۴۰۲،  ۲۲  فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …