شعار شبانه در تهران و بندرعباس؛ چهلم‌‌ و یادبودهای اعتراضی در ایذه، دزفول و کرمانشاه

شعار شبانه در تهران و بندرعباس؛ چهلم‌‌ و یادبودهای اعتراضی در ایذه، دزفول و کرمانشاه

روز پنج‌شنبه  چهلم دنیا فرهادی در ایذه و شادمان احمدی در دهگلان با حضور گسترده مردمی به صحنه سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» تبدیل شد و همزمان مراسم یادبود سینا نادری در کرمانشاه و محمد قائمی‌فرد در دزفول نیز شاهد سردادن شعارهای اعتراضی بود. همزمان شامگاه پنج‌شنبه نیز معترضان در مناطقی از تهران و بندرعباس اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی کردند.درمحلات  تهرانپارس، شهرک اکباتان در تهران مردم شعارهای ضد حکومتی «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» سر دادندو

* در بندر عباس شامگاه پنج‌شنبه بیست و نهم دی ماه با سردادن شعارهای ضد حکومتی بار دیگر بر تداوم اعتراضات علیه جمهوری اسلامی تاکید کردند.در شعارهای شبانه پنج‌شنبه شب از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «مرگ بر بسیجی»، «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

*همچنین روز پنجشنبه مراسم چهلم دنیا فرهادی با وجود فشارهای امنیتی بر خانواده‌اش در آرامستان روضه‌الزهرای شهر ایذه و با شعارهای ضد حکومتی از جمله سردادن شعار «مرگ بر خامنه‌ای» از سوی مردم حاضر در این مراسم برگزار شد.مردم حاضر شعار «دنیای ما رو برندند، جنازه‌اش رو آوردن» و «این گل پرپر شده، هدیه به میهن شده» سردادند.دنیا فرهادی بیست و دو ساله، اهل ایذه و دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز بود که چهارشنبه ۱۶ آذر، همزمان با روز دانشجو در ایران، حوالی بلوار ساحلی در محدوده پل کابلی اهواز مفقود شد و پیکر او یک هفته بعد در منطقه‌ای دور از اهواز و برکناره رود کارون پیدا شد.

*چهلم شادمان احمدی در دهگلان

در شهر دهگلان استان کردستان نیز روز پنج‌شنبه بیست و نهم دی ماه جمعی از مردم با شرکت در مراسم چهلم شادمان احمدی و در اقداماتی نمادین از جمله با رها کردن ده‌ها بادکنک‌، به این معترض کشته شده ادای احترام کردند.شادمان احمدی معترض ۳۲ ساله در هفدهم آذر ماه به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد و در بازداشتگاه کلانتری دهگلان در اثر شکنجه کشته شد.شرکت کنندگان در این مراسم اقدام به سردادن شعارهای اعتراضی و از جمله شعار «زن، زندگی، آزادی»، «شهید نمی‌میرد» و «مرگ بر سپاهی» پرداختند.

*در کرمانشاه نیز جمعی از مردم عصر پنج‌شنبه بر مزار سینا نادری، معترض کشته شده به دست نیروهای سپاه پاسداران، بود، در آرامستان دره دریژ حضور یافتند. در جریان این مراسم یادبود، پلاکاردهایی با عنوان «شهید راه آزادی» بر مزاری سینا نادری و در دست مردم بود.

*در دزفول نیزجمعی از مردم نیز در با حضور بر مزار محمد قائمی‌فرد حضور یافتند. این معترض ۱۸ ساله‌ در جریان تظاهرات سی‌ام مهر ماه دزفول با شلیک مستقیم گلوله جنگی از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به سرش به شدت زخمی شده و به کما رفت و چند روز بعد در بیمارستان بر اثر شدت جراحت ناشی از اصابت گلوله کشته شد.

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …