Palestinians react following tear gas that was shot by Israeli forces after Friday prayer on a street outside Jerusalem's Old city July 21, 2017. REUTERS/Ammar Awad SEARCH "AWAD GAS" FOR THIS STORY. SEARCH "WIDER IMAGE" FOR ALL STORIES. TPX IMAGES OF THE DAY

شورای امنیت درباره اوضاع بیت المقدس تشکیل جلسه می دهد

شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز دوشنبه، 23 ژوئیه 2017 در باره حوادث خشونت بار میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در بیت المقدس تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک در سازمان ملل، نماینده‌گان سوئد، مصر و فرانسه خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت برای کاهش درگیری‌ها در بیت المقدس شدند.

طبق این گزارش، بنابر گزارش رویترز،کارل سکو،نماینده سوئد در شورای امنیت،طی پیامی تویتری از درخواست سه کشور سوئد،مصر و فرانسه برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت جهت بررسی اوضاع خشونت بار بیت المقدس خبر داد.

وی افزود:«پیشنهاد سه کشور برای نشست فوری شورای امنیت با هدف بررسی و مناقشه راه‌های کاهش سریع خشونت‌ها در بیت المقدس و جلوگیری از آن صورت گرفته است».

پیش از این سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از کشته شدن سه فلسطینی در درگیری های روز جمعه در شهر بیت المقدس، نسبت به اوضاع وخیم این شهر هشدار داده بود.

حوادث اخیر در شهر بیت المقدس، هفته گذشته، پس از کشته شدن 3 فلسطینی و 2 اسرائیلی در درگیری مسلحانه در داخل مسجد الاقصی ،آغاز شد.

دنبال این درگیری، اسرائیل درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بست و مانع از ورود نمازگزاران به این مسجد شدند.

به گفته فلسطینی‌ها هتک حرمت مسجد الاقصی،توسط نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی دلیل اصلی تشدید بحران و افزایش درگیر‌ها در شهر بیت المقدس است .

روز جمعه که به «جمعه نفیر» معروف شد (قیام برای دفاع از مسجد الاقصی ) سه فلسطینی کشته شدند.

روز گذشته نیز درگیرهایی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در محوطه در ورودی موسوم به «باب الآسباط» در قدس به وقوع پیوست که در نتیجه آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

کمیته گروه چهارجانبه صلح خواستار خویشتنداری دو طرف و توقف خشونت‌ها در قدس شد

کمیته چهار جانبه صلح که دربرگیرنده آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه است نسبت به افزایش ناآرامی‌های اخیر در اسرائیل و فلسطین ابراز نگرانی کرد.

دفتر گروه چهار جانبه در بیانیه‌ای خواستار خویشتنداری طرفین فلسطینی و اسرائیلی و متوقف شدن خشونت ها شد.

این گروه همچنین از اسرائیل خواست تا اقدامات جدید خود را در مسجد الاقصی و قدس را لغو کند و وضعیت را به دوران قبل از این رویدادها باز گرداند.العربیه

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …