طرح‌های”محله محور” حکومت کانون رقابت و چپاول- کاظم نیکخواه

خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران به نقل از حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی نوشته است که هم‌اکنون برای آنچه احیای «کارکردهای مسجد» نامیده، سپاه پاسداران طرح «محله اسلامی»، سازمان تبلیغات اسلامی طرح «امام محله» و حوزه علمیه طرح «مسجد تراز» را در دستور کار دارند.
یعنی سه نهاد حکومتی به محلات هجوم برده‌اند و هرکدام به شیوه خود می‌خواهندمحله‌ها را به تسخیر در آورند. یک طرح دیگر بنام طرح نگهبان محله نیز در برخی مناطق به اجرا گذاشته شده است. طرح‌هایسه‌گانه “محله اسلامی”، “امام محله” و “مسجد تراز” قرار است محلات را برای جمهوری اسلامی امن نمایند و مانع شکل‌گیریکانون‌های اعتراضی و انقلابی علیه حکومت شوند.این پاسخی به انقلاب زن زندگی آزادی است که ستون حکومت را به لرزه درآورده است.اما از هم اکنون رقابت و اختلاف میان خود مافیای حکومتیشکل‌گرفته است. معاون حوزه‌های علمیه برای لاپوشانی رقابت‌هایی که میان دستگاه‌های حکومتی در این زمینه سر برآورده می‌گوید “این طرح‌ها در ماهیت با هم اختلافی ندارند و حتی مکمل یکدیگرند”.
نفس همین تأکید بر عدم اختلاف در “ماهیت” و “حتی مکمل یکدیگرند” تلاشی برای شیره مالیدن سر یکدیگر و لاپوشانی رقابت‌هایی است که از همین ابتدا در میان مافیای حکومتی شکل‌گرفته است. حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی از اینکه سپاه پاسداران در امور مسجد دخالت مستقیم داشته باشد ناراضی‌اند و خود دست‌به‌کار ایجاد محله‌های اسلامی مستقل از سپاه شده‌اند.
حکومت اسلامی فقط دستگاه سرکوب نیست. بیش از آن ماشین دزدی و چپاول است. طرح‌های رنگارنگ موسوم به “محله محور” با هدف کنترل مردم است، اما بیش از آن نان‌دانیتازه‌ای برای مافیای اسلامی است که بودجه‌های کلانی را نصیب خود کنند. به همین دلیل جنگ و رقابت جدی ای در کانون آن از همین ابتدا شکل‌گرفته است. اینها می‌خواهند محلات را تسخیر کنند؛ اما عملاً در محاصره میلیون‌ها نفر از مردم قرار دارند و حتی حفظ خودشان نیز برایشان ساده نیست. چهل سال است طرح‌های مشابه این را در سراسر کشور به نام‌های مختلف ایجاد کرده‌اند و امروز علی‌رغم همه اینها آخوند و حزب‌اللهیجرئت اینکه تنها پایشان را به خیابان بگذارند ندارند.
جمهوری اسلامی با این نوع طرح‌ها بیش از آنکه قدرت خود را گسترش دهد، خود را بیشتر در معرض تعرض جوانان و مردم سرنگونی‌طلب قرار می‌دهد. فرماندهان سپاه در نشست خود در سال گذشته با خامنه‌ای، از حداقل ۱۵۰۰۰ نهاد ضد حکومتی در محلات سخن گفتند و گفتند که مردم از پنجره‌ها و بام‌هابه‌سوی آنها صندلی و گلدان و سنگ پرتاب می‌کنند. حال یک‌مشت مزدور بی روحیه می‌خواهند محلات را به کنترل در آورند!درعین‌حالرقابت‌ها و کشاکش‌های دستجات حکومتی که فی‌الحال در میان آنها بروز کرده، بیش‌ازپیش بالا می‌گیرد و دور نیست روزی که همه این کانون‌های حکومت و تجهیزات و سلاح‌هایشان به تسخیر جوانان در محلات در آید و همگی یا فراری شوند یا بروی یکدیگر اسلحه بکشند. شواهد این وضعیت در میان حکومتیان به‌وفور مشاهده می‌شود. اعترافات سران سپاه در مورد کشف کانون‌های متعدد توطئه در میان نیروهای انتظامی فضای درونی اینها را به‌خوبی بازتاب می‌دهد. حکومت اسلامی با هیچ طرح و سازمانی قابل نجات‌دادن نیست.

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …