فراخوان بازنشستگان به تجمع بزرگ در تهران- شهلا دانشفر

بازنشستگان در ادامه اعتراضات هر روزه خود برای ساعت ده صبح روز دوشنبه چهارم دی‌ماه به تجمع بزرگ در مقابل سازمان برنامه‌وبودجه در تهران فراخوان داده‌اند. در متن فراخوان آمده است: “فرق ندارد بازنشسته کدام سازمان و ارگان هستید برای رسیدن به اهداف مشترک صنفی ۴ دی‌ماه با هم در مقابل برنامه‌وبودجه تهران حضور خواهیم یافت”.
خطاب فراخوان تجمع برای چهارم دی‌ماه به همه بخش‌های بازنشستگان و اتحاد مبارزاتی جمعیت میلیونی آنان برای فریاد دردهای مشترکشان است. بازنشستگان بخش رزمنده جامعه هستند که صدای اعتراض کل جامعه علیه فقر و فساد و بی‌تامینی هستند و با اعتراضات هر روزه خود به فاکتوری مهم در اوضاع سیاسی امروز تبدیل شده‌اند. به این اعتبار این فراخوان اتفاق سیاسی مهمی در متن شرایط پر تلاطم انقلابی جامعه است. فراخوان من به پیوستن وسیع به این فراخوان و حمایت از خواست‌های اعتراضی بازنشستگان است.
مدت‌هاست که بازنشستگان برای شکل‌دادن به اتحاد مبارزاتی سراسری بخش‌های مختلف خود تلاش می‌کنند و شعارش را در تجمعات اعتراضی‌شان سر می‌دهند. از جمله قبلاً نیز در سی‌ام آبان‌ماه بیش از هزار بازنشسته کشوری و تأمین اجتماعی طبق فراخوانی از قبل اعلام شده، مقابل وزارت کار در تهران تجمع داشتند و فریاد اعتراضشان را علیه فقر و بی‌تامینی بلند کردند. همچنین در هفتم آذرماه بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی و پرستاران و کارگران شهرداری شهرستان اندیکا در مقابل استانداری اهواز تجمع هم‌زمانی برپا کرده بودند و اکنون تجمع مشترک بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری در برخی شهرها به حرکتی معمول تبدیل شده است. نکته مهم اینجاست که فراخوان به تجمع بزرگ به همه بخش‌های بازنشستگان برای چهارم دی‌ماه در تهران قدمی در جهت جامه عمل دادن به این اتحاد و مصداق عملی بخشیدن به شعاری است که در همین هفته در بنر بازنشستگان کشوری در کرمانشاه با نوشته “درد مشترک، فریاد مشترک می‌طلبد، لشکری، کشوری، تأمین اجتماعی، مخابرات، علوم پزشکی، نفت، فولاد، اتحاد اتحاد” نقش بسته بود.
خواست‌های فوری اعلام شده بازنشستگان از جمله عبارت است از: درمان رایگان، اجرای همسان‌سازی و پرداخت معوقات آن، افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر سی‌میلیونی و پرداخت معوقات مزدی، خاتمه‌دادن به چپاول صندوق‌های بازنشستگی و بازگرداندن پول‌های به سرقت رفته از جمله دیون دولت به این صندوق‌ها، درمان رایگان.
بازنشستگان این خواست‌ها را بارهاوبارها در تجمعات خود و در شعارهای اعتراضی‌شان فریاد زده‌اند. اعتراض بازنشستگان به فقر و بی‌تامینی است. به اختلاس‌ها و دزدی‌هاست، به تبعیض‌ها و نابرابری‌هاست. به سرکوبگری‌های حکومت است و اینها همه موضوعات اعتراض کل جامعه هستند که با شعار “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی ” در انقلاب زن زندگی آزادی آن را فریاد زدند. این‌چنین است که بازنشستگان با شعارهای”اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد”، “درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید” تمام جامعه را به اعتراض متحد علیه فقر و فساد فرامی‌خوانند و در کنار آن با شعار “شاغل و بازنشسته، اتحاد، اتحاد” پرچم اتحاد طبقاتی کارگری را در دست گرفته‌اند. از اعتراضات و خواست‌هایشان بازنشستگان وسیعاً حمایت کنیم. فراخوان من به شرکت وسیع بازنشستگان از همه بخش‌های آن در تجمع بزرگ اعتراضی چهارم دی‌ماه در تهران و نیز حمایت وسیع مردم است.

اینرا هم بخوانید

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری:حکم اعدام توماج صالحی می‌شکند اما هزینه‌های آن جبران نمی‌شود

روزنامه اعتماد،علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری:حکم اعدام توماج صالحی می‌شکند اما هزینه‌های آن جبران نمی‌شود. علی …