فراخوان به اعتصابات و تجمعات در ۱۶ و ۱۷ اسفند، تجمعات بازنشستگان و اخباری دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۴۵،فراخوان به اعتصابات و تجمعات در ۱۶ و ۱۷ اسفند، تجمعات بازنشستگان و اخباری دیگر

حملات شیمیایی حکومت به مدارس دخترانه و خوابگاههایی دانشجویی و در برخی جاها در اماکن عمومی بر خشم و  انزجار مردم شدت داده و گفتمان مردم بر سر تجمع و  اعتراض و اعتصاب است. مردم در تجمعاتشان با بنر “تا آخرین نفس، زن، زندگی، آزادی” و با فریاد مرگ بر دیکتاتور، در برابر این توطئه جنایتکارانه و تروریسم حکومت علیه انقلاب ایستاده اند. در همین راستا فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان از جانب تشکلهای معلمان در شهرهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته و بخش های مختلف جامعه بازنشستگان، کارگران، نهادهای دفاع از حقوق زن از این فراخوان اعلام پشتیبانی کرده اند.  از جمله در ادامه حمایت های قبلیشوراهای صنفی دانشجویان کشور، شورای دانش آموزان آزاد اندیش و کانون مدافعان حقوق بشر نیز از فراخوان شانزدهم آذر اعلام حمایت کرده اند. بعلاوه اینکه خانواده های دانش آموزان با تجمعات اعتراضی خود در شهرهای مختلفی چون  تهران، رشت، اصفهان  و سردادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور، حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم، خشمگینانه مقابل حکومت  ایستاده اند.  این درحالیست که فراخوان های بسیاری نیز برای اعتراضات سراسری در روز ۱۷ اسفند به مناسبت روز جهانی زن داده شده است و بسیاری از نهادها و تشکل ها از فراخوان ۵۲ تشکل از دانشجویان و دانش آموزان و نهادهای مدافع حقوق زن اعلام پشتیبانی کرده اند.  به این ترتیب مردم با تجمعات بزرگ و سازمانیافته مقابل حکومت داعشی جنایتکار صف آرایی میکنند.

در کنار این فراخوان تجمعات و اعتراضات بازنشستگان ادامه دارد و در بسیاری از مراکز کارگری و بخش های مختلف جامعه مردم در اعتراض به فقر و گرانی در اعتراض هستند و سناریوی جنایتکارانه حملات شیمیایی، مردم را از پیگیری اعتراضات عقب نمیزند. از جمله شعاردهی های شبانه با فریاد مرگ بر دیکتاتور برقرار  است.

در همین راستا یک خبر مهم امروز پانردهم اسفند ماه تجمعات اعتراضی متوالی بازنشستگان علیه فقر و گرانی است. مردم با شعار فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی، در عرصه های مختلف با حکومت فقر و چپاول و دزدی در جدالند. امروز بازنشستگان مخابرات در ادامه اعتراضات خود علیه فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، تبریز، کرج، یزد، سنندج، ارومیه،  کرمانشاه، مشهد  ….. مقابل ساختمان مخابرات تجمع کردند. در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند:” حسین حسین شعارشون، دزدی و غارت کارشون “، “مدیر بی کفایت استعفا”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته”.

روز گذشته چهاردهم اسفند نیز بازنشستگان تامین اجتماعی بار دیگر در شهرهای شوش و اهواز تجمع کردند. این بازنشستگان در شهر شوش شعار میدادند: “رئیسی بی عرضه، برگرد برو به حوزه”، “ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما”. در اهواز بازنشستگان معترض دست به راهپیمایی زده و شعارهای اعتراضی شان بر فضای خیابانهای شهر طنین انداخت. در این روز همچنین جمعی از معلولان بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات هشت ماهه خود مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. وضعیت بد و اسفناک معیشتی، حدود ۵۰ درصد بودجه‌ معوقه، حذف ردیف در بودجه سال ۱۴۰۲، از جمله موضوعات اعتراضی آنهاست. حرکت اعتراضی دیگر در روز گذشته تجمع کارگران شهرداری یاسوج بخاطر ۹ تا ۱۲ ماه دستمزد پرداخت نشده مقابل شهرداری و استانداری کهلگیلویه و بویر احمد بود.  این کارگران در همین رابطه در روز قبلش نیز تجمع داشتند. یک تجمع اعتراضی دیگر در روز گذشته از سوی کارگران شاغل در دستگاههای دولتی از جمله کارگران شاغل در وزارت نیرو در مقابل مجلس بود.  اعتراض آنها نیز به گرانی و سطح نازل حقوقها و بی تامینی ها بود.

حزب کمونیست کارگری همه مردم را به حمایت و پیوستن گسترده به فراخوانهای اعتراضی برای روز های ۱۶ و ۱۷ اسفند علیه حملات شیمیایی حکومت و هشت مارس روز برزگداشت انقلاب زن، زندگی،‌آزادی و به اعتصابات سراسری در سطح جامعه علیه توطئه گری های جنایتکارانه حکومت علیه انقلاب فرا میخواند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۵ مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …